Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hej Rufus Ved du hvad, Kærthjerte? Jeg tror at kombinationen "lavt stofskifte - svamp" - giver en klar fordel til.... svampen. Jeg tvivler på, svampemidler eller ej, at du overvinder svamp, så længe du fortsat er u-medicineret. Der er nok heller ikke noget at sige til, at du føler dig svag, når stofskiftet er så lavt og dermed er også kroppens eget forsvar reduceret.... ikke mindst når progesteron ikke tilføres mere. Jeg er ked af, at du har måttet cutte progesteron 100%, mens du fortsat går uden behandling for stofskiftet. Det er liksom, lidt meget på en gang... Desuden, selv om progesteron er højt nok nu (eller er det?), bliver det ikke ved med. Når man så først kommer tæt på (overgangs)alder, bliver det enten tilskud eller underskud. Jeg ville beholde progesteroncreme hver anden eller hver tredje dag, i stedet for at cutte det helt. Håber du vil få det bedre snart. Det er også på tide.
Tusen takk for svar, Anisa!

Jeg tror nok du har rett i det at jeg ikke blir kvitt soppen før stoffskiftet er regulert. Lavt stoffskifte i seg selv skaper ubalanse i tarmen og svekker immunforsvaret mitt. Dillemmaet mitt er at stoffskiftemedisineringen min ikke fungerte ordentlig, jeg fikk både over-og underdoseringssymptomer da jeg brukte Erfa. Legen mener det er magens/soppens sin skyld (slik jeg tolker han). Må få magen på stell før jeg introduserer stoffskiftehormoner igjen. Men det er en litt vond sirkel.

Jeg ville også trappe ned progesteron i stedet for å slutte. Men legen var klar på det, han ville at jeg skulle kutte helt. Skal vurdere rådet ditt, Anisa. Det er tross alt jeg som bestemmer..

Klem