Viser søkeresultater 1 til 10 av 354

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Her har det gått opp og ned. Det gikk jevnt oppover fram til et par-tre uker siden. Siden da har formen vært dårlig (uviss av hvilken grunn).
    Jeg tror nok at candida er et gedigent problem for meg, og i så måte skiller jeg meg kanskje ut her inne. Langvarig bruk av antibiotika i tidligere år har skapt disse problemene. Candida er ikke enkelt å bli kvitt! Framgangen jeg har hatt fra nyttår skyldes nok at jeg har trappet opp tarmskyllingene. Det er det eneste nye jeg har gjort. Energien kom seg og alt ble bedre. Jeg ser bedre ut også. Går på stadige nye, sterke soppkurer. Varierer hvilket medikament jeg bruker, alt fra Flucanazol, sporanox og fungoral. Når tarmen skylles ser jeg det kommer ut masse død sopp, men skimter også en del levende innimellom. Dietten min er streng. Ingen raske karbohydrater, ingen frukt, melkeprodukter, gluten eller hermetikk.

Har fortsatt ikke startet med stoffskiftehormoner. Skal vurderes i begynnelsen av mai. Stoffskiftet mitt er nok fortsatt for lavt, tsh ligger mellom 12 og 16, t3 og t4 lavt i referanseområdene. Symptomene mine kan skyldes både stoffskifte og candida. I tillegg til tretthet har jeg, hjertebank (kan komme av candida), muskelsvaket, ustabilt blodsukker og stort søvnbehov. I tillegg har jeg tørr munn (som kan komme av candidaen). De siste ukene har jeg fått utslett av soppen. Tyder på at den er temmelig aktiv i kroppen.

Så kanskje det er oppblostring av sopp som gjør at de siste to-tre ukene har vært veldig tunge? Går på jobb, men ettermiddagene, kveldene og helgene soves bort. Huset støves ned og jeg har ikke tiltak til noe.

Jeg har hele tiden merket svigninger i formen ihht syklusen min. Nedtur ved mensstart, et par dager med dårlig form ved eggløsning, ny nedtur på et par dager ca en uke etter eggløsning (rundt dag 21). Lurer på om det kan skyldes candida? Sopp liker østrogen ihvertfall. Nedturen uken etter eggløsning vet jeg ikke? Da er progesteron høyest, jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer da. Har forresten sluttet med progesteronkrem. Legen ba meg kutte ut nå. Nivået av progesteron var kommet ganske høyt (steget etter jul, har nå over 50). Det jeg har merket er at nedturen rundt 21. dag de siste gangene har vart mye lenger enn en eller to dager som tidligere. Lurer på om det skyldes at nivået av hormonet har steget og at det gir meg dårlig form i lengre tid? Vet ikke jeg.

Frustrerende med nedtur. En mister litt piffen. Jeg var ordentlig i siget, skjønner dere Men det må da gå seg til igjen etter hvert. Må bare jobbe videre med behandlingen min. Her går det altså i mage og sopp.....
    Hej Rufus Ved du hvad, Kærthjerte? Jeg tror at kombinationen "lavt stofskifte - svamp" - giver en klar fordel til.... svampen. Jeg tvivler på, svampemidler eller ej, at du overvinder svamp, så længe du fortsat er u-medicineret. Der er nok heller ikke noget at sige til, at du føler dig svag, når stofskiftet er så lavt og dermed er også kroppens eget forsvar reduceret.... ikke mindst når progesteron ikke tilføres mere. Jeg er ked af, at du har måttet cutte progesteron 100%, mens du fortsat går uden behandling for stofskiftet. Det er liksom, lidt meget på en gang... Desuden, selv om progesteron er højt nok nu (eller er det?), bliver det ikke ved med. Når man så først kommer tæt på (overgangs)alder, bliver det enten tilskud eller underskud. Jeg ville beholde progesteroncreme hver anden eller hver tredje dag, i stedet for at cutte det helt. Håber du vil få det bedre snart. Det er også på tide.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Rufus Ved du hvad, Kærthjerte? Jeg tror at kombinationen "lavt stofskifte - svamp" - giver en klar fordel til.... svampen. Jeg tvivler på, svampemidler eller ej, at du overvinder svamp, så længe du fortsat er u-medicineret. Der er nok heller ikke noget at sige til, at du føler dig svag, når stofskiftet er så lavt og dermed er også kroppens eget forsvar reduceret.... ikke mindst når progesteron ikke tilføres mere. Jeg er ked af, at du har måttet cutte progesteron 100%, mens du fortsat går uden behandling for stofskiftet. Det er liksom, lidt meget på en gang... Desuden, selv om progesteron er højt nok nu (eller er det?), bliver det ikke ved med. Når man så først kommer tæt på (overgangs)alder, bliver det enten tilskud eller underskud. Jeg ville beholde progesteroncreme hver anden eller hver tredje dag, i stedet for at cutte det helt. Håber du vil få det bedre snart. Det er også på tide.
    Tusen takk for svar, Anisa!

Jeg tror nok du har rett i det at jeg ikke blir kvitt soppen før stoffskiftet er regulert. Lavt stoffskifte i seg selv skaper ubalanse i tarmen og svekker immunforsvaret mitt. Dillemmaet mitt er at stoffskiftemedisineringen min ikke fungerte ordentlig, jeg fikk både over-og underdoseringssymptomer da jeg brukte Erfa. Legen mener det er magens/soppens sin skyld (slik jeg tolker han). Må få magen på stell før jeg introduserer stoffskiftehormoner igjen. Men det er en litt vond sirkel.

Jeg ville også trappe ned progesteron i stedet for å slutte. Men legen var klar på det, han ville at jeg skulle kutte helt. Skal vurdere rådet ditt, Anisa. Det er tross alt jeg som bestemmer..

Klem

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 11:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 16:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg