Hei

Long time!

Her har det gått opp og ned. Det gikk jevnt oppover fram til et par-tre uker siden. Siden da har formen vært dårlig (uviss av hvilken grunn).
Jeg tror nok at candida er et gedigent problem for meg, og i så måte skiller jeg meg kanskje ut her inne. Langvarig bruk av antibiotika i tidligere år har skapt disse problemene. Candida er ikke enkelt å bli kvitt! Framgangen jeg har hatt fra nyttår skyldes nok at jeg har trappet opp tarmskyllingene. Det er det eneste nye jeg har gjort. Energien kom seg og alt ble bedre. Jeg ser bedre ut også. Går på stadige nye, sterke soppkurer. Varierer hvilket medikament jeg bruker, alt fra Flucanazol, sporanox og fungoral. Når tarmen skylles ser jeg det kommer ut masse død sopp, men skimter også en del levende innimellom. Dietten min er streng. Ingen raske karbohydrater, ingen frukt, melkeprodukter, gluten eller hermetikk.

Har fortsatt ikke startet med stoffskiftehormoner. Skal vurderes i begynnelsen av mai. Stoffskiftet mitt er nok fortsatt for lavt, tsh ligger mellom 12 og 16, t3 og t4 lavt i referanseområdene. Symptomene mine kan skyldes både stoffskifte og candida. I tillegg til tretthet har jeg, hjertebank (kan komme av candida), muskelsvaket, ustabilt blodsukker og stort søvnbehov. I tillegg har jeg tørr munn (som kan komme av candidaen). De siste ukene har jeg fått utslett av soppen. Tyder på at den er temmelig aktiv i kroppen.

Så kanskje det er oppblostring av sopp som gjør at de siste to-tre ukene har vært veldig tunge? Går på jobb, men ettermiddagene, kveldene og helgene soves bort. Huset støves ned og jeg har ikke tiltak til noe.

Jeg har hele tiden merket svigninger i formen ihht syklusen min. Nedtur ved mensstart, et par dager med dårlig form ved eggløsning, ny nedtur på et par dager ca en uke etter eggløsning (rundt dag 21). Lurer på om det kan skyldes candida? Sopp liker østrogen ihvertfall. Nedturen uken etter eggløsning vet jeg ikke? Da er progesteron høyest, jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer da. Har forresten sluttet med progesteronkrem. Legen ba meg kutte ut nå. Nivået av progesteron var kommet ganske høyt (steget etter jul, har nå over 50). Det jeg har merket er at nedturen rundt 21. dag de siste gangene har vart mye lenger enn en eller to dager som tidligere. Lurer på om det skyldes at nivået av hormonet har steget og at det gir meg dårlig form i lengre tid? Vet ikke jeg.

Frustrerende med nedtur. En mister litt piffen. Jeg var ordentlig i siget, skjønner dere Men det må da gå seg til igjen etter hvert. Må bare jobbe videre med behandlingen min. Her går det altså i mage og sopp.....

Rufus