Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Hvilken helhetsmedisiner anbefaler du?

Må prøve å legge en plan B etter å ha fått "døra i trynet" hos det offentlige helsevesenet..
    Jeg har symptomer på lavt stoffskifte og/eller binyretretthet, lav FT4, MEN normal TSH. Har utelukket vitamin/mineralmangel og veldig mye annet.
    Kan noen anbefale en flink helhetsmedisiner? Har vurdert Schiøtt(Heggeli), Oftebro og A.K. Ljøgodt(Balder).. Noen som vet noe om ventetid og priser hos disse?

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: Noen som kan anbefale privatpraktiserende lege

Og er det noen som vet om privat helseforsikring gjennom jobben kan brukes til å dekke konsultasjon på private klinikker som en second opinion til det offentlige..?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Hvilken helhetsmedisiner anbefaler du?

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Må prøve å legge en plan B etter å ha fått "døra i trynet" hos det offentlige helsevesenet..
    Jeg har symptomer på lavt stoffskifte og/eller binyretretthet, lav FT4, MEN normal TSH. Har utelukket vitamin/mineralmangel og veldig mye annet.
    Kan noen anbefale en flink helhetsmedisiner? Har vurdert Schiøtt(Heggeli), Oftebro og A.K. Ljøgodt(Balder).. Noen som vet noe om ventetid og priser hos disse?
    Hei Mumimamma

Jeg har lest og hørt av andre om dr. Rolf Luneng, lege i allmennmedisin, men også helhetsmedisiner som er veldig opptatt av både stoffskiftet og binyreproblematikken, samt vitaminer og mineraler. Han tar også hårmineralanalyse.

Få stoffskiftet i balanse (vedlegg i Allers uke 11/2012) hvor dr. Rolf Luneng uttaler:

Dersom tyroksinbehandlingen ikke hjelper noe særlig på dine plager eller du får bivirkninger av medisinen, kan dette skyldes en svikt i binyrene dine samtidig. En mulig binyrebarksvikt må derfor utredes og behandles snarest, og før man går videre i behandlingen av stoffskiftet. Dette er viktig, men blir ofte oversett av leger.

Allmennlege Rolf Luneng har bakgrunn fra naturmedisin som blant annet soneterapeut og kostholdsrådgiver. Da lærte han mye om betydningen av vitaminer og mineraler. Han er opptatt av å finne årsaken til plager i stedet for bare å behandle symptomene.

Jeg har ikke undersøkt hva det koster, men du kan ta en telefon og snakke med sekretæren og eventuelt avtale time på nummer 22 02 80 60. Adressen er Nydalsveien 36 A, 0484 OSLO, med lett adkomst fra T-banen Linje 6 retning Bekkestua. Gå av på Nydalen.

Jeg planlegger å bestille time for meg selv (og døtrene mine hvis de blir med) når jeg likevel skal til Oslo i løpet av sommeren.

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 15-03-16, 07:44
  2. Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
    Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 06-11-10, 12:20
  3. Anbefale en bog, som endnu ikke er skrevet
    Av Anisa i forumet Biblioteket
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-09, 14:09
  4. Gode bøker å anbefale?
    Av trude.lutt i forumet Biblioteket
    Svar: 2
    Siste melding: 23-06-08, 17:37
  5. Kan noen anbefale en Endokrinolog?