Viser søkeresultater 1 til 10 av 184

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Nå har jeg vært hos "spesialisten"..

Etter flere ukers ventetid har jeg i dag vært hos spesialisten som skulle vurdere stoffskiftet og binyrene mine. Han var indremedisiner og jeg er veldig i tvil om stoffskifte og binyrer er noe han kunne noe særlig mye om.. Ble kort sagt kjempeskuffet! "Alt ser så fint ut at det er helt sikkert at det ikke er noe galt med verken stoffskifte el. binyrer".. At FT4 er 12 (12-22) uansett TSH og at FT3 ikke har blitt målt er helt uvesentlig for TSH er så fin og det er den vi må se på..
    Morgenkortisolprøven (serum) lå innenfor normalområdet til tross for at jeg var ganske stresset ved prøvetaking, men det trengte vi ikke å bry oss om. Han kunne også konstantere at skjoldbruskkjertelen var hoven/forstørret, men det var ikke så farlig for jeg hadde ikke antistoffer og (nok en gang!) TSH er jo så fin..!

Eneste som kom ut av det var at jeg nå blir sendt på MR for å få sjekket hodet og så blir det ev. nevrolog for å finne ut av den prikkingen i hendene/underarmene. Fikk også mast til meg kortisol-spyttprøve, men da bare for kveldsmåling..(?)
    Ellers så kunne han ikke greie å gjette på hva som feilte meg..

Formen er jo like dårlig uansett hvor fin TSH er.. Hva skal jeg gjøre nå da..?????

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte

Er det noen som har fått fastlegen sin med på å måle RT3..???

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Nå har jeg vært hos "spesialisten"..

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Formen er jo like dårlig uansett hvor fin TSH er.. Hva skal jeg gjøre nå da..?????
    Her er en video hvor farmasøyt Suzy Cohen forklarer hvorfor TSH egentlig er ganske uvesentlig hvis problemet er når T3 ikke når inn i cellene.
    Viktigere å måle er blodprøver Ft3 og Rt3 og at man har nok av mineralene jern, sink, selen, kopper, magnesium.

Den kjente journalisten Per Egil Hegge i Aftenposten beskriver i boken Og så må du ikke stille spørsmål hvor syk hans kone Birgit var, til tross for at blodprøvene var helt normale.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Etter mye frem og tilbake med leger her og der har jeg omsider fått tatt og nå også fått svar på kortisol-spyttprøvene mine. Noen som vet hva som er referanseområde for slike prøver hos hormonlaboratoriet i Oslo?
    Morgen 4,4 og kveld 0,8 og dette fikk konklusjonen "normalt" uten noen videre forklaring el. oppgitt referanseområde..

En annen ting som kom for dagen var lav puls; 50-52 (!) Blodtrykk 128/75.. Noen ideer om hva dette "betyr"..? Jeg er ikke i god form..

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    71
    Meldinger
    64

Hei

Her er referanseområdet for spyttprøver + en link til analyselisten.

Forventede verdier, Kortisol i spytt

Referanseområde for:

Menn og kvinner kl. 07 – 09: 3,5 - 27,0 nmol/l
    kl. 21– 23: < 6,0 nmol/l

Verdiene faller litt med økende alder.
    Barn < 1 år har ingen døgnvariasjon, og nivåenederes er høyere

Alfabetiskanalyseliste, hormonlaboratoriet:

http://old.aus.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=368&I=3761

JosieS

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Da har jeg vært på MR for å få sjekket hypofysen og på ultralyd med skjoldbruskkjertelen.. Vet ennå ikke resultatet av MR`en men de fant flere kolloide(?) knuter på skjoldbruskkjertelen. Noen som vet hva dette kan gjøre for funksjonen til skjoldbruskkjertelen?
    Skal til legen på torsdag for å høre resultatene og hva som skal skje videre.

Tro om man kan få kjøpt tålmodighet et sted..?

Tidsperspektiv for behandlingsstart..? Hvordan var opplegget når du begynte med stoffskiftet da? Tidsmessig/fremdriftsmessig tenkert jeg..

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Er det forresten flere som opplever en sterk forverring av alle symptomer rundt eggløsning og menstruasjon..?
    Jeg blir så fryktelig mye verre, spesielt av det som sanns.er karpaltunnelsyndrom på disse tidspunktene. Har lest meg frem til at dette er tidspunktene når østradiolnivået "stuper".. Noen som kjenner til noe sammenheng ang. dette..?
    Er helt i tåka i hodet for tiden, men jeg føler at det er noe i dette.. Kan det ha noe med binyrebarkfunksjonen å gjøre, el. bindeproteiner, den slimhinneoppbyggende effekten østradiol har (også på "myxødem"..?)...

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    5

Hei.
    Såvidt jeg kan se er ikke cortisolprøvene mye og rope hurra for. Er endel som kan tyde på binyresvakhet. Dr Siri Aabel ved Green doctors tar de prøvene som trengs for å finne ut av ting.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Er det forresten flere som opplever en sterk forverring av alle symptomer rundt eggløsning og menstruasjon..?
    Jeg blir så fryktelig mye verre, spesielt av det som sanns.er karpaltunnelsyndrom på disse tidspunktene. Har lest meg frem til at dette er tidspunktene når østradiolnivået "stuper".. Noen som kjenner til noe sammenheng ang. dette..?
    Er helt i tåka i hodet for tiden, men jeg føler at det er noe i dette.. Kan det ha noe med binyrebarkfunksjonen å gjøre, el. bindeproteiner, den slimhinneoppbyggende effekten østradiol har (også på "myxødem"..?)...
    Jeg merker at symptomene svinger og alle har sin "faste plass" i syklusen hvor de dominerer.

Lignende tråder

1. Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
    Av Vår i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 36
    Siste melding: 13-12-10, 17:40
  2. Symptomer på lavt stoffskifte?
    Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 50
    Siste melding: 15-06-10, 22:11
  3. Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 17-02-10, 10:06
  4. Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
    Av Imse i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 31-08-09, 11:58
  5. Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
    Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 9
    Siste melding: 25-10-08, 10:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn