Bare lige for at nævne, at nu har min mor så fået en ultralydsskanning af galdeveje, lever og bugspytkirtel. Alt var helt normalt bortset fra galdeblæren, hvor der var mange sten og meget grus

Min mors læge beordrede hende straks til at få en operation, men det vil hun ikke. Hun mener, der er større sandsynlighed for, at der sker noget i forbindelse med narkosen er større, end at der sker noget farligt med galdeblæren i det hele taget. Jeg tror, hun har ret - hendes trætte binyrer taget i betragtning. Og så er der risikoen for at blive inficeret med en eller anden bakterie, når man er på sygehus - min mor er verdensmester i at samle på infektioner, så det ville heller ikke være supergodt. Men får hun feber i forbindelse med et galdestensanfald, så er der jo kun operation - ellers dør man jo helt sikkert, eftersom blæren vil gå i stykker og betændelsen flyde ud i bughulen.

Heldigvis har min mor så ikke haft nogen galdestensanfald siden de to, hun har haft - hvoraf hun følte, at nr. to kunne ha gjort det af med hende. Jeg tror, hun fik galdestensanfald, fordi hun havde en skjult forstoppelse. Det hænger nydeligt sammen med noget af det, jeg har fundet på Hilled Hospitals hjemmeside, bl.a. dette:

"En langsom tarmfunktion kan disponere til galdesten, til udvikling af polypper og til udposninger på tyktarmen (divertikler)." (Ikke småting, man risikerer når man har lavt stofskifte, heller ikke i tarmene ....) Læs evt. mere på http://www.hillerodhospital.dk/menu/...rstoppelse.htm

Nielsigne