Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Forvirret og usikker.
Hybrid View
-
23-03-12, 01:03 #1
Sv: Forvirret og usikker.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-03-12, 08:38 #2
Hei igjen - takker for tilbakemeldinger her!
Jeg lurer på - spør her først jeg -før jeg tar det opp med legen
Jeg har ofte tette spyttkjertler og hovne slimhinner i bihulene(uten at det blir betennelse) kan dette ha noe med stoffskifte å gjøre?
For 8 år siden ble jeg operert for isjas,som førte til at en del nerver i foten "forsvant" Dette har ikke vært noe problem før nå
i det siste - det "murrer" i disse nervene,og nå har jeg følelse i dem,men andre er liksom forsvunnet - det gjør at jeg blir sliten i foten fordi
jeg nå må bruke andre muskler.
Har også en pekefinger som er vond når jeg bøyer den
Blir også kritthvit på fingrene på samme hånd når den blir kald.
Venter med å snakke med legen om det til jeg får en ny - har nå hatt vikar for fastlegen som er i permisjon -og flere vikarer for vikaren
Vet ikke helt om det var forståelig dette her,men
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
23-03-12, 09:55 #3
Hvordan ved du, at du har hovne /hævede slimhinder i bihulerne?
Jeg spørger, fordi jeg selv har haft store problemer med mine bihuler, hvor det viste sig, at det ikke var infektioner men derimod musklerne i nakke-kæbe, der lavede ballade. Dette skyldtes, at mit stofskifte var for lavt, selvom jeg fik medicin - jeg trængte med andre ord til mere medicin, end jeg fik og havde fået i fire-fem år på det tidspunkt. Denne "diagnose" er en, jeg selv kommer med - for der var ikke nogen læge, der fandt ud af noget om det. Jeg fik penicillin tre gange (uden podning, i øvrigt
) og kom så tilfældigvis til hos en, der kunne sit kram:
Så ... ja, måske er det stofskiftet.
De andre ting ved jeg ikke noget om - men jeg kan sige så meget, som at der aldrig er noget, der bliver bedre af, at man evt. mangler noget til at få stofskiftet at gå som - eller næsten som - det skal. Med andre ord, så tror jeg, at også det, man ikke kan hænge stofskiftet op på, det kan også blive bedre, når man retter stofskiftet til det bedre.
Nielsigne
-
23-03-12, 10:29 #4
Takk for svar

Føler meg ofte tett i bihulene (svakt trykk over panne og kinn) Dette ble "bevist" ved mr undersøkelse,men blod
prøver viser ikke betennelse.
Satser på at min nye lege hører på meg,så vi kan finne ut av ting.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
01-04-12, 19:58 #5
Det eneste jeg vet av erfaring er at lavt stoffskifte kan gi mange og ulike symptomer. Det er derfor ofte vanskelig å vite hva som hører hjemme hvor av de ulike ting mange av oss plages med. Symptomer som forsvinner ved medisinering av for lavt kan man vel generelt si skyldes lavt stoffskifte. Men det finnes mange "tilstander" som går over av seg selv. Så å konkludere er så å si umulig. Symptomer fra muskler, ledd og nervesystem er ikke uvanlig ved forstyrrelser/sykdom i stoffskiftet.
Kritthvite fingre ved temperaturforandring høres ut som Raynauds sykdom (likfingre).
Lignende tråder
-
Noe forvirret av blodprøver
Av Photobscura i forumet BlodprøverSvar: 31Siste melding: 22-03-11, 17:48 -
Frustrert og forvirret
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 14:58 -
Prøvesvar + forvirret
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 05-06-06, 20:36 -
ny her og forvirret
Av lillevenn2 i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 06-10-05, 18:39 -
Forvirret og frustrert
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 22-09-05, 20:55

), men lige i dette tilfælde har Liserest redigeret indlægget ("Sist redigert av liserest; I går kl 15:11")
Svar med sitat
Bokmerker