Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Forvirret og usikker.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Denne gangen er tåken hos Anisa - se innlegg
    Ikke noget galt med "tåken", når man bare har en god undskyldning (som f.eks. skæbnefælleskabet med andre hypothyreoter ), men lige i dette tilfælde har Liserest redigeret indlægget ("Sist redigert av liserest; I går kl 15:11")
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Meldinger
    5

Standard Sv: Forvirret og usikker.

Hei igjen - takker for tilbakemeldinger her!

Jeg lurer på - spør her først jeg -før jeg tar det opp med legen
    Jeg har ofte tette spyttkjertler og hovne slimhinner i bihulene(uten at det blir betennelse) kan dette ha noe med stoffskifte å gjøre?

For 8 år siden ble jeg operert for isjas,som førte til at en del nerver i foten "forsvant" Dette har ikke vært noe problem før nå
    i det siste - det "murrer" i disse nervene,og nå har jeg følelse i dem,men andre er liksom forsvunnet - det gjør at jeg blir sliten i foten fordi
    jeg nå må bruke andre muskler.
    Har også en pekefinger som er vond når jeg bøyer den
    Blir også kritthvit på fingrene på samme hånd når den blir kald.

Venter med å snakke med legen om det til jeg får en ny - har nå hatt vikar for fastlegen som er i permisjon -og flere vikarer for vikaren

Vet ikke helt om det var forståelig dette her,men
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av liserest Vis post
    Jeg har ofte tette spyttkjertler og hovne slimhinner i bihulene(uten at det blir betennelse) kan dette ha noe med stoffskifte å gjøre?
    Hvordan ved du, at du har hovne /hævede slimhinder i bihulerne?

Jeg spørger, fordi jeg selv har haft store problemer med mine bihuler, hvor det viste sig, at det ikke var infektioner men derimod musklerne i nakke-kæbe, der lavede ballade. Dette skyldtes, at mit stofskifte var for lavt, selvom jeg fik medicin - jeg trængte med andre ord til mere medicin, end jeg fik og havde fået i fire-fem år på det tidspunkt. Denne "diagnose" er en, jeg selv kommer med - for der var ikke nogen læge, der fandt ud af noget om det. Jeg fik penicillin tre gange (uden podning, i øvrigt ) og kom så tilfældigvis til hos en, der kunne sit kram:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    .... meget stærke smerter i næse, gane og svælg, samt alt for stærk en lugtesans. Det viste sig alt sammen at komme af for dårlig medicinering; da en kvik ammanuensis hos min fastlæge begyndte at interessere sig for sammenhængen mellem lavt stofskifte og kolesteroltal, fik jeg mere medicin - og så gik alt det andet væk "af sig selv".
    Så ... ja, måske er det stofskiftet.

De andre ting ved jeg ikke noget om - men jeg kan sige så meget, som at der aldrig er noget, der bliver bedre af, at man evt. mangler noget til at få stofskiftet at gå som - eller næsten som - det skal. Med andre ord, så tror jeg, at også det, man ikke kan hænge stofskiftet op på, det kan også blive bedre, når man retter stofskiftet til det bedre.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Meldinger
    5

Takk for svar
    Føler meg ofte tett i bihulene (svakt trykk over panne og kinn) Dette ble "bevist" ved mr undersøkelse,men blod
    prøver viser ikke betennelse.
    Satser på at min nye lege hører på meg,så vi kan finne ut av ting.

For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Sitat Opprinnelig skrevet av liserest Vis post
    Hei igjen - takker for tilbakemeldinger her!

Jeg lurer på - spør her først jeg -før jeg tar det opp med legen

For 8 år siden ble jeg operert for isjas,som førte til at en del nerver i foten "forsvant" Dette har ikke vært noe problem før nå
    i det siste - det "murrer" i disse nervene,og nå har jeg følelse i dem,men andre er liksom forsvunnet - det gjør at jeg blir sliten i foten fordi
    jeg nå må bruke andre muskler.
    Har også en pekefinger som er vond når jeg bøyer den
    Blir også kritthvit på fingrene på samme hånd når den blir kald.

Venter med å snakke med legen om det til jeg får en ny - har nå hatt vikar for fastlegen som er i permisjon -og flere vikarer for vikaren

Vet ikke helt om det var forståelig dette her,men
    Det eneste jeg vet av erfaring er at lavt stoffskifte kan gi mange og ulike symptomer. Det er derfor ofte vanskelig å vite hva som hører hjemme hvor av de ulike ting mange av oss plages med. Symptomer som forsvinner ved medisinering av for lavt kan man vel generelt si skyldes lavt stoffskifte. Men det finnes mange "tilstander" som går over av seg selv. Så å konkludere er så å si umulig. Symptomer fra muskler, ledd og nervesystem er ikke uvanlig ved forstyrrelser/sykdom i stoffskiftet.

Kritthvite fingre ved temperaturforandring høres ut som Raynauds sykdom (likfingre).

Lignende tråder

1. Noe forvirret av blodprøver
    Av Photobscura i forumet Blodprøver
    Svar: 31
    Siste melding: 22-03-11, 17:48
  2. Frustrert og forvirret
    Av munch i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 14:58
  3. Prøvesvar + forvirret
    Av Anne Ma i forumet Blodprøver
    Svar: 9
    Siste melding: 05-06-06, 20:36
  4. ny her og forvirret
    Av lillevenn2 i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 06-10-05, 18:39
  5. Forvirret og frustrert
    Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 22-09-05, 20:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn