Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Dit stofskifte er faldet yderligere (i forhold til før). Man kan gøre to ting for at hæve stofskiftet igen:

- kvitte de 25 mcg Levaxin helt, så TSH stiger igen og får resproduktionen af thyroxin op igen, til det "lavt-stofskifte-niveau" du havde før Levaxin;

- eller kan man øge Levaxin gradvis, hver uge, indtil man enten opnår mærkbar bedring, dog maksimal slutdosering der svarer til omtrent 2 mcg pr kg kropsvægt. Det er denne dosering, som oprindeligt anvendtes til behandling med syntetisk thyroxin, men som lægestandene i 1973 har reduceret med 50%, da det viste sig, at den daværende nyopfundet TSH-test ikke kunne anvendes fordi thyroxin i den rette dosering, gjorde TSH "usynligt". Det rørte ikke de gode læger, at deres beslutning har gjort deres patienter syge igen.... Det kan du læse om i denne tråd.
Takk!

Men er det så vanlig å bli verre av for lav dose at jeg trygt kan si det til legen min? Jeg er redd hun skal si at "da passer nok ikke Levaxin for deg" eller "Da har du nok ikke lavt stoffskifte likevel".

Kan jeg si det til henne synes dere?