Viser søkeresultater 1 til 10 av 200

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Standard Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Tak kære Vigdis Det ønsker jeg også for dig og for os alle!

Jeg er virkelig skikkelig syg. Jeg må prioritere mine kræfter benhårdt, og det gælder alle former for kræfter. Også dem, der bruges til afgiftning, bekæmpelse af infektioner, se TV, tale i telefon, læse, skrive, modtage hjælp til rengøring osv....

Lige nu, mens infektionerne er dæmpet noget, er jeg besluttet på at forsøge at bygge mig lidt op ved små gåture på 7 - 10 minutter, og det er lykkedes nogle gange Det betaler jeg så en pris for - bl.a. i form af, at jeg ikke rigtigt kan skrive her.

Men hvis jeg ikke gør noget, bliver det jo kun værre, og jeg har brug for, at det skal blive bare lidt bedre. Jeg når altid kun til overfladen. F.eks. har jeg nu et meget stort behov for at få ryddet op i skuffer, skabe og papirer, så jeg langsomt kan begynde at gøre mig klar til at flytte.

Men lys, sol og varme er også meget vigtig medicin, så jeg er allerede begyndt at bruge mine altaner

Mht. politiet så er det sådan vi gør, der hvor jeg kommer fra - langt ude på landet: Vi byder gæster på kaffe
    Sidste gang kom de da også ind, men hvis jeg skal have kræfter til det og have været i bad inden, vil det være en god ide, hvis de først kommer efter kl. 14, og det vil ligesom give en lidt mere afslappet stemning, hvis de ikke har våben med

Pas godt på dig!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej Luuna
    Jeg håber, det går fremad for dig, og at solen skinner varmt og dejligt på dig ude på altanen

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Kære alle

- og tak til dig Nielsigne!

Jeg kommer bare lige flyvende forbi og giver et hurtigt livstegn.
    Jeg er noget rystet over, at tiden går så hurtigt, og at det er så lang tid siden, at jeg har været her. Jeg tænker ofte på jer og på alt det, I har givet.

Min behandling kører fortsat på fuldt blus, og den aggressive infektion, bliver ved med at trække mig ned.
    Alt, hvad jeg har skrevet om her, og som jeg ikke har lagt væk igen, har hjulpet, men det er ikke nok.

Og se. Det kan ende med, at noget du Nielsigne skrev i starten af tråden, kan vise sig at være rigtigt.
    Du spurgte om noget i retning af, om det ikke kunne være én særlig og uopdaget infektion, der var en af hovedkilderne bag problemet.

Jeg har fået så mange tests, og ryddet op i så mange af dem nu, men én ting bliver ved og ved: Smerterne i blindtarmsområdet!
    Efter lægeskift, lange seje kampe og stor støtte fra min orthomolekylære læge, er det endelig lykkedes mig at få hul igennem.
    I morgen skal jeg til en scanning for en sikkerheds skyld, og hvis den er negativ, ryger endelig min blindtarm ud!
    Godt for det. Alle de toxiner og bakterier, der er sevet ud fra den eller noget tilsvarende et sted i nærheden, har forgiftet min krop og ja - også stofskiftet - det presser mit immunforsvar, og jeg oplever det sådan, at det også er kilden til mange af de fordøjelsesproblemer og andre infektioner i tarmsystemet, som har gjort så meget for at komme til livs.

Jeg har haft symptomer herfra i 25 år, og nu er det på høje tid.

Herefter vil jeg selvfølgelig være afkræftet, men jeg er p.t. på antibiotika og alle de (antibiotiske) urter m.v., jeg har nævnt her, så jeg håber, det vil gå OK.

Jeg er p.t. på 3 grain thyroid og uden det, tror jeg ærligt ikke, jeg ville kunne stå på benene bare engang imellem.

Jeg skal give jer en tilbagemelding, når jeg er kommet godt på den anden side af det.
    Nu håber jeg bare, at kirurgen kan finde den indkapslede betændelse, hvis den da ikke som det tyder på, sidder i selve blindtarmen.
    Hvis det lykkes, er der så en multisystemsygdom tilbage, som så forhåbentlig bliver lettere at behandle.

Hav det rigtigt godt så længe!

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Kære alle

Så har jeg endelig fået fjernet min blindtarm.
    Jeg er endnu meget svækket af indgrebet, som nødvendigvis må give et tilbagefald, så derfor skriver jeg kort.

Det er også meget svært at sige, hvad udbyttet kan blive af operationen, men der sker nogle bemærkelsesværdige ting med min krop.
    En af dem er, at jeg pludselig følte mig overdoseret på thyroid, og i modsætning til, hvad jeg tidligere har oplevet, så fortsatte det, selvom jeg satte dosis kraftigt ned.

Deraf er min foreløbige konklusion, at der er færre toxiner i kroppen (jeg tror, min blindtarm var en bakterie- og giftfabrik), hvorfor jeg pludselig er blevet bedre til at omdanne til T3. Se det er jo lovende - uanset at jeg stadig har lidt feber m.m.

Er der nogen her, der på stående fod kan huske, hvor lang tid bioidentisk T4 forbliver i kroppen?
    Jeg spørger fordi, jeg så kan forberede mig lidt på, hvornår jeg kan gå på en ny forsøgsvis lavere dosis. Lige nu (i dag) bliver jeg nemlig overdoseret af bare en enkelt grain, men det er jo fordi, kroppen stadig har et lager at omdanne af...

Tak for jer! <3

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Re: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Hei

Fortell hvordan det går. Kan fjerning av blintarmen være en del av tilfriskningen? Spennende med ting som kan få betydning. God bedring

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

1000 tak Fruemå
    Jeg skal nok vende tilbage og fortælle om nogen tid.

Det er mindre en 14 dage siden, jeg blev opereret. Jeg forestiller mig bestemt, at det er blindtarmsoperationen, der nu giver mig mindre behov for thyroid. Jeg har haft ondt i det sted i maven i næsten 25 år, og i al den tid, kan den have siddet der og sendt toxiner og bakterier ud min krop, sådan at mine celler til sidst er blevet så forgiftede, at jeg har har kunnet omdanne ordentligt til T3.

Mit T4 var heller ikke vældig godt, og det er almindeligt i multisystemsygdom, at der er noget galt helt oppe på hypothalamus-/ hypofyseniveau. Thermostaten er indstillet for lavt så at sige.

Jeg har en lang vej at gå, og jeg ved ikke, hvor langt jeg kan komme - men jeg tror på fremgang nu

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg tror du kunne ha stor glede av å lese nevrologen Robert C. Scaers bok "The body bears the burden", Luuna

Han beskriver hvordan han etter å ha jobbet med mennesker som kommer med til ham med wiplash, ser at de aller fleste har traumer som ligger et stykke bak i tid. Og at i bunn og grunn er den nye skaden en manifestasjon av det gamle. Ikke til forkleinelse for wiplashskaden, smerten, utmattelsen og alt det andre som følger ulykken og skaden er reelt. Men for å kunne jobbe seg ut av dette, bli et helere menneske med energi og sunnhet, er det vesentlig å starte med å jobbe med problemet der det hele startet.

Lykke til
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 15-09-10, 15:00
  2. Præsentation - langt om længe
    Av Pjevs i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 10-02-10, 21:42
  3. Høj TSH efter influenza
    Av gitteh i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-08, 20:37
  4. Stofskiftetal efter influensa