Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
22-03-12, 08:57 #9
Sv: Utrolig trøtt. Lei av å være lei!
Hej Nielsigne
Når du svarer, tror du nok at det er thyroxin, Pingomamma bliver sat i behandling med. Det tror jeg ikke bliver tilfældet. Jeg tror, at det lave TSH får lægerne til at sætte Pingomamma i behandling med thyreostatika dvs. anti-thyroid lægemidler, der skal sætte hendes stofskifte ned, ved at blokere for hendes T3 og T4 - for at få hendes TSH til at stige.
Pingomamma
Det lyder som om lægen din er fikseret på dit lave TSH. Når han nævner tabletter, er det kun en form for medicin, der kan få TSH op igen - det er medicin der nedsætter stofskiftet.
Du har i forvejen ganske normale niveaurer af T4 og T3, og der er no way at Fritt T3 5,0 ( 3,5- 6,5 ) og Fritt T4 19,7 ( 11,0-23,0 ) indikerer højt stofskifte. No way! Tværtimod, hvis dit biologiske behov ligger højere end disse FT4 of FT3 tal - kan det give symptomer på lavt stofskifte, selv om tallene ellers befinder sig indenfor "normalområdet".
Hvis det er, at du har blokkerende TRAS-antistoffer, vil dette alene sætte TSH ned, og det (for) lave TSH får skjoldbruskkirtlen til at producere endnu mindre hormon, end kroppen har brug for. Det kan give alle de symptomer du beskriver...
Hvis jeg var i samme situation som din, ville jeg kræve FØRST at udredes for hvorfor dit TSH er så lavt! Det kan være blokkerende TSH-antistoffer, men det kan også være resultat af trauma - slag mod hovedet eller et fald i fortiden, eller en form for svind i hypofyse-vævet, eller en (altid godartet) knude i hypofyse som blokerer for produktion af TSH-hormonet... Det kan også være fejl i hypothalamus' TRH hormon (Thyrotropin Releasing Hormon), der "bestemmer" over produktion af TSH-hormonet i hypofysen...
Hvorom alt er, skal årsagen afklares FØR nogen form for medicinsk behandling for højt stofskifte. Ellers risikerer du at få stofskiftet nedsat til ingen verdens nytte, og kan komme til at have det endnu værre end du har det nu...
Det koster ikke lægen noget, at sætte dig i anti-thyroid behandling alene pga. TSH. Det bliver ikke lægen, men du, der kommer til at leve med konsekvenserne, og tro ikke at "en pille løser alt". Det gør det kun når det er "den rigtige pille".• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Autoimmun tyreoiditt
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 20-10-14, 14:45 -
Andre med post partum tyreoiditt?
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 2Siste melding: 20-04-12, 14:02 -
Post partum tyreoiditt
Av Toramora i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 10Siste melding: 28-11-11, 21:59 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24

Svar med sitat

Bokmerker