Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
Han har ingen andre pasienter i kombinasjonsbehandling og derfor ingen videre kunnskap om det. Som han selv sa, du besitter mer kunnskap om denne sykdommen enn meg. Både fordi du har den og fordi du har satt deg godt inn i den. Han ser altså ingen grunn til at jeg skal forsøke det om jeg selv tror at det kan gi noen effekt. En holdning flere leger burde ha til kombinasjonsbehandling og annen behandling om Levaxin ikke fører frem. Jeg er glad i min lege
Hei Eirin

Jeg er usikker på om min fastlege hadde kunnskap gjennom andre pasienter på kombinasjonsbehandling. Men jeg husker han sa at det ikke virker på alle, og det hadde jeg allerede fått vite av ei dame i vårt lokallag av NTF. Hun hadde prøvd kombibehandling uten å merke forskjellen.

Jeg derimot merket den positive forskjellen fra dag én på kombibehandlingen (75 mcg Levaxin (T4) og 10 mcg Liotyronin (T3)). Jeg fikk mer energi og var ikke så trøtt og utslitt som på kun T4. Etter kort tid økte vi dosen til 20 mcg Liotyronin. Jeg delte dosen i to (med tablettdeler) og tok 10 mcg to gng/dgl. Jeg hadde det ihvertfall mye bedre med T4 + T3 enn alle tidligere år på kun T4.

Nå har jeg Thyroid som naturlig inneholder alle T-ene; T4, T3, T2, T1 og kalsitonin.