Sitat Opprinnelig skrevet av LillePus Vis post
Jeg også har hørt at noen tar litt mer medisin selv om prøvene viser at alt er normal. Fordi man trenger ikke føle seg frisk selv om prøvene viser det. Overdosering var vel litt feil bruk av ord. Jeg har holdt på i 8år med å justere dosen. Var gravid og da trenger man mer, men i utgangspunktet så skal man gå tilbake til samme dose som før man blir gravid når babyen er ute. Det var ikke sånn med meg.
Er ikke så lett når en lege sier at sånn og sånn er det, mens en annen ikke tror på det den andre legen mener. Hva skal man da gjøre?
Nej, det er sandt. Man kan sagtens trænge til mere medicin, end det, blodprøven siger - men så alligevel: Det kommer an på, hvem der læser resultatet. Den ene læge mener helt alvorligt, det er bedst, at man "for en sikkerheds skyld" ligger lavt i "normalområdet", mens en anden sværger til altid at sigte efter "midten" - som var den noget helligt. Men er du heldig og måske lidt flink til at lede, så finder du måske den tredje, der vil lytte til dig og vil være med til at forsøge en anden løsning - enten det så er mere medicin eller noget andet medicin /kombination. Det kan måske endda være, det er en, der kan huske, at det med kolesterol hænger sammen med stofskiftet ...

Så du må finde en læge, der vil lytte, når du snakker om t3.

Så er der det med graviditet og fødsel. Der har jeg også oplevet, at jeg skulle gå tilbage til den gamle dosis, når barnet var født - og det endda fra den ene dag til den anden. Efter min mening er det idioti at give kvinder den besked, for hvem kan garantere, at skjoldbruskkirtlen ikke ændrer sig under graviditeten? Det skulle vel næsten være mærkeligt andet, eftersom alle de her hormoner påvirker hinanden - og andre får jo netop problemer med stofskiftet efter graviditet, hvorfor skulle vores allerede eksisterende problemer så blive mindre ...? Jeg tog 8,5 kilo på under graviditeten, og de var væk 14 dage efter fødslen. Halvanden måned efter fødslen begyndte jeg til gengæld at tage på ! Og de her seks uger passer med den tid, det tager for kroppen at rette ind efter en ny dosis. Så jeg køber ikke den der med, at man fra den ene dag til den anden må tilbage til gammel dosis - jeg holder på, at der må trappes ned.

Nu bliver det så ikke aktuelt for mig med flere børn, eftersom producenterne af Ny Eltroxin ødelagde min sidste mulighed /tid for graviditet. Men jeg vil meget anbefale andre ikke at gøre som - åbenbart flere - læger siger og gå brat tilbage til gammel dosis efter fødsel!! Ikke kun pga det med vægten men også pga ekstra brain fog og manglende kræfter, endda til at bære barnet. Min datter er født med et fantastisk sovehjerte, og det har reddet mange timers søvn for mig

Men nej, man kan desværre ikke vide det. Bare sørge for at få de der blodprøver regelmæssigt - medicinfastende, om morgenen, helst samme tid hver gang - og så ellers sørge for at få print af de prøver og sammenligne, holde øje med, hvordan det går. Nogle læger lader bare en falde og falde og gør ingenting, før man enten falder ud af "normalområdet" eller slår i bordet ... og hellere gøre det sidste