Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
June: på tidsskriftet.no ligger det informasjon om gravdiditet og hypotyreose. Søk på hypothyeose og les alt. Det står midt inne i teksten. og det er flere andre tråder her inne som tar for seg det samme. Det er ikke bra å være underdosert når du er gravid. mange leger kan lite eller ingenting om hypotyreose og graviditet, derfor er det vesentlig at du leser alt det du kan komme over om dette

Jeg ville vurdert å snakket med en gynekolog om dette
Ja, men mitt dilemma er jo at jeg i utgangspunktet ikke hadde lavt stoffskifte. Jeg begynte på Levaxin pga. Fibromyalgi. (Min nye fastlege er imidlertid i tvil om denne diagnosen er riktig.) Jeg begynte med Levaxin å få bukt med mye småfrysing, konstant forstoppelse etc. Jeg følte at Levaxinen hjalp inntil et visst punkt, hvor jeg fikk symptomer på overdosering. For alt jeg vet kan jo effekten være placebo.

Det jeg imidlertid stusser over selv er at jeg, etter å ha forsøkt å bli gravid i over to år, plutselig tester positivt drøye to måneder etter at jeg begynte på Levaxin. Det kan være tilfeldig, men hvis det har noen sammenheng så ser jeg at det kan være veldig dumt å kutte ut medisinen helt.

Nå tar jeg altså ca. 25 mcg. daglig (måtte dele 50 mcg. pillene i to, så de ble ikke helt like), men føler fortsatt på tyngre hjerteslag og høyere puls. Dette kan vel også skyldes graviditeten(?).

Jeg har det egentlig bra med 25 mcg., men jeg sliter med at jeg ikke kjenner særlig symptomer på graviditeten, bare ømme bryster og litt murring i magen. Ved to tidligere graviditeter ble jeg ganske fort kvalm. Derfor er jeg bekymret for at noe kan ha skjedd med fosteret som gjør at det ikke utvikler seg, f.eks. de to-tre ukene jeg gikk uten medisin.

Jeg tar til meg rådet om å kontakte en gynekolog. Han kan kanskje mer enn jordmor om akkurat disse tingene. Jeg tror ikke jeg vil lese så mye mer enn det jeg har fått hjelp til i denne tråden. Hjernen min lager skrekkhistorier av alt! Men denne informasjonen fra dere har vært nyttig. :-)