Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Viktig informasjon fra Paul Robinson! Dette er helt vitalt når vi starter på CT3M:

Det er farlig å bedrive CT3M uten å måle blodtrykk og temperatur, for du vet ikke hva som skjer.
    Hej Vigdis Så er det at kæden hopper af, og jeg er nødt til at spørge om en præcisering af, hvad er "farligt"? Er det "farligt" for metodens effekt? Eller er det "farligt" for den person der praktiserer metoden, hvis vedkommende kke måler sit blodtryk og temperatur?

Om Circadian T3 Method skrev piri-piri i sin oversættelse af PR's definition/forklaring:

Sitat Opprinnelig skrevet av piri-piri Vis post
    Oversettelse:
    2. Kan du forklare døgnrytmevariasjonen og T3 og kortisol? Bør jeg ta noe av thyroidmedisinen min tidlig på morgenen/sent på kvelden? Vil dette være relevant for meg?
    'The circadian T3 method' er grundig forklart i boka mi 'Recovering with T3'. Metoden krever at man enten bruker T3 i natural desiccated thyroid, eller syntetisk T3, for at den skal virke. Den virker ikke med sakte oppløselig T3.

Kortisol produseres i kroppen hver dag. Mest kortisol lages de siste 4 timene når man sover. Fritt T3 har også en topp i produksjon omtrent når denne kortisolproduksjonen setter i gang. Så hvis du står opp kl 7, så lager kroppen din mest kortisol mellom kl 3 og kl 7. 'The circadian T3 method' bruker denne kunnskapen til å gi kroppen T3 (eller NDT) innenfor dette tidsrommet. Jeg starter vanligvis med 1 grain NDT eller 10 mcg T3, og tar dette 1,5 t før man står opp, og så sjekker virkningen.

Man må følge med på kroppstemperatur, hjerterytme (puls) og blodtrykk i løpet av dagen, flere ganger, og også følge med på symptomer. Hvis man opplever bedring, men ikke perfekt, så flytter man tidspunktet for nattdosen bakover, til en halvtime tidligere. Dette fortsetter man med fram til tidspunktet er ca 4 timer før man står opp. Hvis dette ikke er nok, så repeterer man hele prosessen med en økning av dosen. Resultatene har vært fantastiske! Mange har opplevd fullstendig helbredelse av binyrene, og andre har opplevd at de kan redusere dosen med hydrokortison.
    Hos mange med hypothyreose dannes (f.eks.) det meste af cortisol "omvendt", dvs. stigende mod aften og først på natten, og faldende resten af natten og mod morgenen, hvilket hører under begrebet circadian rhythm disorders, hvor døgnrytmen i en eller flere hormonkirtler forskydes enten til den ene eller anden side af "normal" og dette i sig selv kan tillægge adskillige sæt af symptomer, til hypothyreosens "kernesymptomer", mange med langvarig og dårligt behandlet hypothyreose udvikler med tiden... Hos mange med hypothyreose mangler helt den normale, natlige stigning af TSH og T4, og T3-bølgen er ligeledes "flad" dvs. jævnt, fladt forløbende over døgnet, hvilket netop gør at så mange får så meget mere ud af deres behandling ved at tage deres medicin til natten, i stedet for om morgenen.

Jeg ville blive ked af det, hvis dem, der tager deres medicin til natten, skulle komme i tvivl som følge af advarslen om metodens "farlighed" hvis man ikke systematisk måler sit blodtryk og temperatur. Jeg er udmærket klar over, at PR's Circadian T3 Method er ikke det samme som den chronobio-terapeutisk "nat-medicinering", men alligevel kan de to fremgangsmåder opfattes som beliggende tilstrækkeligt tæt på hinanden til, at der kan opstå tvivl, når der advares mod at undlade at opfylde visse betingelser ved en af dem (metoder).

Det er derfor ret relevant med en, lidt mere uddybende forklaring på det omtalte "faremoment"....
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon

Et svensk forum som beskriver å ta litt T3 eller thyroid på natten http://resurs.ning.com/forum/topics/...ed-ct3-metoden
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon
    Av Vigdis i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 2
    Siste melding: 27-02-12, 16:50
  2. Har laget meg ny blogg..
    Av nuttisen i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 6
    Siste melding: 14-03-09, 19:33
  3. Bedre sent enn aldri
    Av Lisbeth i forumet Presentasjoner
    Svar: 4