Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
17-03-12, 21:25 #1
Sv: Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon
Hej Vigdis
Så er det at kæden hopper af, og jeg er nødt til at spørge om en præcisering af, hvad er "farligt"? Er det "farligt" for metodens effekt? Eller er det "farligt" for den person der praktiserer metoden, hvis vedkommende kke måler sit blodtryk og temperatur?
Om Circadian T3 Method skrev piri-piri i sin oversættelse af PR's definition/forklaring:
Hos mange med hypothyreose dannes (f.eks.) det meste af cortisol "omvendt", dvs. stigende mod aften og først på natten, og faldende resten af natten og mod morgenen, hvilket hører under begrebet circadian rhythm disorders, hvor døgnrytmen i en eller flere hormonkirtler forskydes enten til den ene eller anden side af "normal" og dette i sig selv kan tillægge adskillige sæt af symptomer, til hypothyreosens "kernesymptomer", mange med langvarig og dårligt behandlet hypothyreose udvikler med tiden... Hos mange med hypothyreose mangler helt den normale, natlige stigning af TSH og T4, og T3-bølgen er ligeledes "flad" dvs. jævnt, fladt forløbende over døgnet, hvilket netop gør at så mange får så meget mere ud af deres behandling ved at tage deres medicin til natten, i stedet for om morgenen.
Jeg ville blive ked af det, hvis dem, der tager deres medicin til natten, skulle komme i tvivl som følge af advarslen om metodens "farlighed" hvis man ikke systematisk måler sit blodtryk og temperatur. Jeg er udmærket klar over, at PR's Circadian T3 Method er ikke det samme som den chronobio-terapeutisk "nat-medicinering", men alligevel kan de to fremgangsmåder opfattes som beliggende tilstrækkeligt tæt på hinanden til, at der kan opstå tvivl, når der advares mod at undlade at opfylde visse betingelser ved en af dem (metoder).
Det er derfor ret relevant med en, lidt mere uddybende forklaring på det omtalte "faremoment"....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-11-12, 16:06 #2
Sv: Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon
Et svensk forum som beskriver å ta litt T3 eller thyroid på natten http://resurs.ning.com/forum/topics/...ed-ct3-metoden
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon
Av Vigdis i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 27-02-12, 16:50 -
Har laget meg ny blogg..
Av nuttisen i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 6Siste melding: 14-03-09, 19:33 -
Bedre sent enn aldri
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 18:56

Svar med sitat

Bokmerker