Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
17-03-12, 16:23 #5
Sv: Mine verdier - hjelp?
Ja, nu er dit stofskifte meget lavt. Ikke mærkeligt, du har det dårligt. Især ikke, når du ligger så lavt i b-12 og ferritin (jern). D-vitamin står der vist ikke noget om, så vidt, jeg kan se
Men hvis din læge ikke ved noget om de her ting, ved hun nok heller ikke det med betydningen af d-vitamin
GODT, at du har skiftet!
Begyndt tage d-vitamin, det skal være d3, som du kan bruge i høje doser. Og jern og b-12 ... Jeg har læst, nordmænd kan få Trio-b på recept hos lægen, og det er vist en god idé - dog er der noget med, at store mængder folinsyre (b-9) kan skjule mangel på b-12, så der skal man måske lige overveje, hvordan man gør.
Jeg tager tre af disse d3-tabletter hver dag http://www.naturoghelse.dk/shop/mega...-d3-3445p.html - før tog jeg to, men det er ikke helt nok. Man kan ta op til 250 mikrogram d3 hver dag uden at det bliver giftigt (hvorimod d2 bliver giftigt i høje doser, så pas på med det).
Disse multi-b-vitaminer er de bedste, jeg har prøvet: http://www.naturoghelse.dk/shop/mult...stk-1919p.html jeg tager én hver dag, men der var en periode, hvor jeg tog to
Overskud af b-vitaminer kommer ud med urinen, så det skal man ikke være bange for at overdosere. MEN man må altid sørge for at få et multi-b-produkt, hvis man vil ha et enkelt b-vitamin. For hvis kroppen vil skille sig af med et overskud af ét vitamin, ryger der flere med samtidig! Jeg tager et tilskud af b-6 ved siden af min multi-b, eftersom b-6 styrer en masse - og i hvert fald 100 enzymatiske procedurer.
Og a propos enzymer så vil jeg lige citere mig selv
Held og lykke med det alt sammen 
Nielsigne
Lignende tråder
-
Verdier ved hashimoto
Av janis i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 30-12-11, 11:59 -
Hashimoto's. Hjelp?
Av Sliten.no i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 0Siste melding: 10-05-11, 18:16 -
dette er mine siste målte verdier
Av cath i forumet Normalverdiene?Svar: 4Siste melding: 09-11-08, 10:37 -
Mine verdier
Av i forumet Normalverdiene?Svar: 15Siste melding: 22-07-05, 11:02

Svar med sitat
Bokmerker