Viser søkeresultater 1 til 10 av 23

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Håper noen vil ta en titt her.. Lei av å være lei!

Du bør begynne snarest og med en gang og spise D3, NB ikke D2, som noen leger gir, dette er det viktig å være oppmerksom på. Selv spiser jeg nå 35 000 IE D3 pr uke for å få opp nivåene. Nivåene dine bør ligge på minst 125. Pillene som selges i Norge er latterlige svake 10 mg = 400 IE, og regnes som dagsdose. den er så latterlig svak og liten at den hjelper ikke for noe særlig. Når nivåene dine er helt i bånn, hjelper det ikke. Det beste hadde sikkert vært om legen var villig til å gi deg noen knallsterke på resept. Men det kan etter det mange sier ta tid å få nivåene opp. Om du tåler å være ute i sola og ikke har for sårbar hud, er endel sol uten solkrem en fin måte å få opp D3. Og husk å fortsette å måle innimellom.

http://www.vitamindcouncil.org/about...n-d-deficient/

Jern. Begynn å spis jern med en gang! På helsekosten har de noe jern som heter Aminojern som jeg fikk anbefalt av legen min.

Du bør også få sjekket B12 og se hvor den ligger.

Alt dette kan gjøre at du blir dårlig.

Når du fortsette å måle stoffskifteverdier, husk å alltid måle til samme tid, det beste er på morgenen når legekontoret har åpnet. Hvis du etterhvert får stoffkskiftemedisiner, skal de tas etter at blodprøven er tatt.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    16

Takk for svar
    Jeg spurte faktisk legen om jeg burde ta tilskudd, men neida, det trengte jeg ikke mente han. At man ble trøtt av d vitamin mangel var ikke sannsynlig sa han. Ang jern sa han at jeg kunne ta hvis jeg ville, men det hadde nok ingenn hensikt.. For odrensskyld legger jeg til disse blodprøvesvarerene , tenkte ikke på å ta de med istad :

S-jernbindingsskap 58 ( 49- 83 )
    B12 277 ( 170-650 )
    Jermetning 15 % ( 10-50 )

Er dette lave nivåer ?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

At man ble trøtt av d vitamin mangel var ikke sannsynlig sa han.
    Jeg er sjokkert over uvitenheten. Det beste du kan gjøre nå er å lese og lære deg selv opp. Skriv helsedagbok, symptomer, kosttilskudd, medisiner, forbedringer og forverringer. Dette kan være til stor hjelp for deg. Skriv når det skjer endringer, korte stikkord.

2. Adults: In adults, the presence of Vitamin D deficiency symptoms shows evidence that some complex diseases are already present or in developing stages. Some of the symptoms are:

- poor immune system. This is likely to lead to upper respiratory infection, recurrent viruses and many other infections.

- Osteoporosis as a result of malabsorption of Calcium.

- Mood changes in the form of seasonal depression and other mood disorders.

- Development of heart problems and high blood pressure.

- Development of chronic diseases like Crohn’s disease, Multiple Sclerosis and other auto-immune disorders.

- Development of dental problems and gum disease through malabsorption of Calcium

- Sudden development of Asthma or worsening Asthma symptoms.

- Bone disease development called osteomalacia. The condition in which the bone becomes soft is called Osteomalacia.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingomamma Vis post
    At man ble trøtt av d vitamin mangel var ikke sannsynlig sa han. Ang jern sa han at jeg kunne ta hvis jeg ville, men det hadde nok ingenn hensikt.. For odrensskyld legger jeg til disse blodprøvesvarerene , tenkte ikke på å ta de med istad :
    Jo, jeg skal love den der læge for, at man blir træt, hvis man har mangel på d-vitamin. Mat er et godt ord til at beskrive følelsen, synes jeg

Jern? Jo, når man har lavt stofskifte, bør man ligge højt, også i b-12.

Måske var det en idé at skifte læge? Denne virker ikke helt til at ha forstået ...

Nielsigne

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Du bør begynne snarest og med en gang og spise D3, NB ikke D2, som noen leger gir, dette er det viktig å være oppmerksom på. Selv spiser jeg nå 35 000 IE D3 pr uke for å få opp nivåene. Nivåene dine bør ligge på minst 125. Pillene som selges i Norge er latterlige svake 10 mg = 400 IE, og regnes som dagsdose. den er så latterlig svak og liten at den hjelper ikke for noe særlig. Når nivåene dine er helt i bånn, hjelper det ikke. Det beste hadde sikkert vært om legen var villig til å gi deg noen knallsterke på resept. Men det kan etter det mange sier ta tid å få nivåene opp. Om du tåler å være ute i sola og ikke har for sårbar hud, er endel sol uten solkrem en fin måte å få opp D3. Og husk å fortsette å måle innimellom.

http://www.vitamindcouncil.org/about...n-d-deficient/

Jern. Begynn å spis jern med en gang! På helsekosten har de noe jern som heter Aminojern som jeg fikk anbefalt av legen min.

Du bør også få sjekket B12 og se hvor den ligger.

Alt dette kan gjøre at du blir dårlig.

Når du fortsette å måle stoffskifteverdier, husk å alltid måle til samme tid, det beste er på morgenen når legekontoret har åpnet. Hvis du etterhvert får stoffkskiftemedisiner, skal de tas etter at blodprøven er tatt.

Vitamin D

D2 er fra planter og D3 fra sjømat.

Vitamin D (også kalt kalsiferol) har flere former el. metabolitter. Da vitaminet ble oppdaget i 1922 ble det kalt et vitamin, mens det egentlig ikke er et vitamin, pga. at kroppen kan produsere det selv - ved eksponering for sollys.

Ved sollys synteseres vitaminet til sin aktive metabolitt mens ved inntak i kost blir det lagret i fettvev som et slags lager som videre kan omdannes til aktiv metabolitt.

D-vitamin er rent molykelært strukturert som et hormon el. nærmere bestemt et secosteroid, også pga dens funksjon i kroppen.

D2 (ergokalsiferol) fra planter og D3 (kolekalsiferol) fra f.eks. fet fisk er de d-vitaminformer vi finner i sjømat og andre kost-kilder.

Lignende tråder

1. Autoimmun tyreoiditt
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-14, 14:45
  2. Andre med post partum tyreoiditt?
    Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 2
    Siste melding: 20-04-12, 14:02
  3. Post partum tyreoiditt
    Av Toramora i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 10
    Siste melding: 28-11-11, 21:59
  4. Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
    Av annis i forumet Postpartum tyreoiditt