Sitat Opprinnelig skrevet av dragebarn Vis post
Jeg er rigtig nysgerrig efter at høre hvor jeres T3 lå, da I blev sat i kombinationsbehandling og efter en tid med behandlingen. Er der nogen, der vil dele? Jeg har ikke rigtig kunnet få mig et indtryk af hvornår man sætter patienter i kombinationsbehandling udfra det jeg har fundet på nettet. Jeg er voldsomt påvirket af et eller andet - og jeg går ud fra, at det er det lave T3. Ekstrem træthed, manglende koncentrationsevne og 1000 andre ting, som jeg egentlig bare undskyldte med graviditet, ammehjerne, lange nætter med baby, etc. Nu hvor jeg har sat mig lidt mere ind i sagerne, kan jeg til gengæld se, at det hele kan hænge sammen med stofskiftet - og så vil jeg naturligvis gerne have gjort noget ved det
Hei dragebarn

Jeg fikk kombibehandling i mars 2009, selv om mine prøver var bra.

Målingene i rødt er tatt etter å ha startet på kombi-behandling 2009 :

Prøve normalområde 10.03.09 24.04.09
Ft3 (2,8 - 7,1) 4,9 4,8
Ft4 (9 - 22) 19 15
TSH (0,20 - 4,30) 2,75 2,51
HBA1C (4,0 - 6,5) 5,8

Jeg ønsket selv å få prøve kombi-behandling etter å ha følt meg "crap" i fire år på T4 Levaxin. Jeg kjente bedring fra dag én kombi-behandling, fikk mye mer energi og var ikke så utolig utslått etter en arbeidsdag. Jeg syklet og gikk tre dager i uka til jobben - ca 5 km. hver vei.

Dessverre varte ikke denne gode følelsen mer enn ett år. Jeg hadde gjennom flere år pådratt meg mange plager - noe jeg hadde lest kom av underbehandlet hypothyreose:

• stive muskler i armene, nakken, beina
• nedsatt muskelkraft
• hendene dovner bort
• vonde ledd i knærne
• vondt under føttene, hælspore (Plantar fasciitis)
• ankler som svikter
• kramper i leggene
• ødem i beina, til tider
• vekttap-platå som har vart i 5 år (etter vekttapet på ca 15 kg i 2006)
• lav energi i forhold til da jeg var frisk
• høyt blodtrykk
• tynt hår og pistrete øyenbryn
• akne i hodebunnen
• dårlig konsentrasjon
• glemsom
• tåketanker (dvs. tankene ligger der inne i tåka)
• mentalt utkjørt
• irritabel
• søvnapnéa
• kan ikke gå i full jobb.

Mitt argument var at symptomene hadde dukket opp til tross for at jeg bruker syntetisk thyroxin (Levaxin og Liotyronin).