Jeg vet ingenting om disse mestringskursene som handler om hypotyreose. Men jeg var på et mestringskurs for astmatikere for noen år siden. Det eneste jeg lærte som var nytt for meg var hvordan jeg skulle sitte eller stå hvis jeg fikk anfall. Alt annet var kjent og alment tilgjengelig stoff, som å moppe gulvene ofte (hvilket jeg ikke orker gjøre så ofte) holde det ryddig (hvilket jeg er skikkelig elendig på), ikke bruke parfyme (det fikser jeg) og unngå pollen (det er umulig, det har jeg gitt opp!). Eller som dette rådet med å kjøpe et spesielt og dyrt innersengetøy for å unngå midd, som ikke finnes i den størrelsen vi har på seng og dyner... I ettertid kan jeg vel si at dette mestringskurset ikke var så veldig imponerende i innholdet sitt. Ett eller annet sted tror jeg at jeg fortsatt har de kopierte arkene vi fikk utlevert. Som sagt, dette handlet om astma og ikke hypotyreose. Men det hadde vært veldig interessant å vite hva de presenterer på disse mestringskursene for oss med hypotyreose.