Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
15-03-12, 06:49 #1
Sv: Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon
Finolas historie, ikke så ukjent for mange av oss?
CB's StoryLooking back with the knowledge I have now, I think I became borderline hypo when I was pregnant with my first child in 1994, but more importantly I think that I had a susceptibility to adrenal dysfunction well before that and it was that susceptibility which was the real cause of my problems.
Around 1968, I felt I had nothing to live for since my doctor could not care for me. He claimed that my thyroid was a bit low, but OK. I was planning my own funeral. Then, one day, working in my kitchen, I fainted, fell, and broke my leg in two places. In the hospital, the emergency room physician set my leg and claimed that they would fix my "thyroid" tomorrow. The next day, an internist with the hospital’s residents visited me, to show the residents my classic look of myxedema, extreme hypothyroidism. The internist prescribed T3. In ten days, I could lift my hip-to-ankle cast and felt resurrected.
The internist said that I was lucky to have broken my leg, for otherwise I would have died in a myxedema coma. In retrospect, I suffered with euthyroid (my thyroid was OK) hypometabolism (I was so completely exhausted), which was treated with T3, which I learned later was what Dr. Goldberg recommended back in 1960
About 25 years later, I had to change doctors and was denied my T3 with a prescription of T4. My fatigued body gained weight. When it was obvious that T4 was not working, I convinced my doctor to prescribe T3 again, after all it worked for 25 years. My life was resurrected again, once again leaving fatigue in the dust of seemingly endless energy.
In fact, I exemplify the medically accepted test for causality, the CDR (challenge, de-challenge, re-challenge) test. I was challenged with T3 with good results. I was de-challenged with the denial of T3 with the return of bad results. And I was re-challenged with T3 with good results returning. Aside from the interchange of good and bad, I fit the CDR test for causality. T3 does bring about good health. It certainly made be active once again.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-03-12, 15:27 #2
Norsk oversettelse:Great comment from Paul Robinson! This is Vital for thyroid folks!
It is dangerous to do this with no BP meter and thermometer as you cannot determine what is happening. Blood pressure could rise and you won't know.
Taking 1 or 1.5 grains of natural thyroid about 1.5 hours before you get out of bed on a morning is the best starting place. If this is not enough then move this time half an hour earlier (every 5-7 days). Repeat this process until you have a time that is four hours before you get up. If this isn't enough then go back to 1.5 hours before you get up with an extra half a grain and repeat the process.
Taking BP and temperature and heart rate measurements in the day time will provide an indication of progress. You should take these measurements before you start so you know what your data is before you begin.
Any other NDT meds should be spaced out in the day - in the afternoon or evening (bedtime in some cases).
You need the BP meter, thermometer and my book
Viktig informasjon fra Paul Robinson! Dette er helt vitalt når vi starter på CT3M:
Det er farlig å bedrive CT3M uten å måle blodtrykk og temperatur, for du vet ikke hva som skjer. Blodtrykket kan øke, og du er ikke klar over at det stiger uten å sjekke (flere målinger pr dag).
Det beste stedet å begynne er å ta 1 eller 1.5 grain (60 til 90 mg) Thyroid før du står opp på morgenen. Hvis dette ikke er nok, flytt dosen du tar en halv time tidligere (hver 5-7 dag). repeter denne prosessen til du tar medisindosen fire timer før du står opp. Hvis dette ikke gir noen forbedring, gå tilbake til 1.5 time før du står opp med et ekstra halvt grain (30 mg), og gjenta prosessen med å forskyve tiden.
Å sjekke blodtrykk, temperatur og hjerterytme (puls) på dagtid vil være et instrument som viser om du har fremgang. Du bør starte å måle før du begynner med CT3M, slik at du kjenner til utgangspunktet ditt. resten av Thyroidmedisinen din bør tas i løpet av dagen, på ettermiddagen eller kvelden, for noens vedkommende ved sengetid.
Du trenger blodtrykksmåler, termometer og boken min «Recovering with T3»• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
17-03-12, 21:25 #3
Hej Vigdis
Så er det at kæden hopper af, og jeg er nødt til at spørge om en præcisering af, hvad er "farligt"? Er det "farligt" for metodens effekt? Eller er det "farligt" for den person der praktiserer metoden, hvis vedkommende kke måler sit blodtryk og temperatur?
Om Circadian T3 Method skrev piri-piri i sin oversættelse af PR's definition/forklaring:
Hos mange med hypothyreose dannes (f.eks.) det meste af cortisol "omvendt", dvs. stigende mod aften og først på natten, og faldende resten af natten og mod morgenen, hvilket hører under begrebet circadian rhythm disorders, hvor døgnrytmen i en eller flere hormonkirtler forskydes enten til den ene eller anden side af "normal" og dette i sig selv kan tillægge adskillige sæt af symptomer, til hypothyreosens "kernesymptomer", mange med langvarig og dårligt behandlet hypothyreose udvikler med tiden... Hos mange med hypothyreose mangler helt den normale, natlige stigning af TSH og T4, og T3-bølgen er ligeledes "flad" dvs. jævnt, fladt forløbende over døgnet, hvilket netop gør at så mange får så meget mere ud af deres behandling ved at tage deres medicin til natten, i stedet for om morgenen.
Jeg ville blive ked af det, hvis dem, der tager deres medicin til natten, skulle komme i tvivl som følge af advarslen om metodens "farlighed" hvis man ikke systematisk måler sit blodtryk og temperatur. Jeg er udmærket klar over, at PR's Circadian T3 Method er ikke det samme som den chronobio-terapeutisk "nat-medicinering", men alligevel kan de to fremgangsmåder opfattes som beliggende tilstrækkeligt tæt på hinanden til, at der kan opstå tvivl, når der advares mod at undlade at opfylde visse betingelser ved en af dem (metoder).
Det er derfor ret relevant med en, lidt mere uddybende forklaring på det omtalte "faremoment"....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-11-12, 16:06 #4
Et svensk forum som beskriver å ta litt T3 eller thyroid på natten http://resurs.ning.com/forum/topics/...ed-ct3-metoden
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Blogg og bok om å bli bedre med T3 thyroidhormon
Av Vigdis i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 27-02-12, 16:50 -
Har laget meg ny blogg..
Av nuttisen i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 6Siste melding: 14-03-09, 19:33 -
Bedre sent enn aldri
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 18:56

Svar med sitat

Bokmerker