Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Thank you for your answer, Paul! I have ordered your book and are looking forward to understand more of this. It is a lot of new information for me. I must confess I have already started to take a bit of my NDT early in the morning/late night in two nights, around five o'clock. But one of my problems is sleeplessness. So I decided to just wake up by myself and take the pill. I am a little bit afraid of disturbing my precious sleep by new patterns. But on the other side my function is not satisfaing as it is now, so I am looking in all directions for new answers. I am also looking at LDN. I will see my doc next week, and I hope he are willing to give me LDN.
Sitat Opprinnelig skrevet av Paul Robinson Vis post
When it begins to work you get more cortisol. This makes you sleep deeply after you take the dose containing NDT. If your sleep is very disturbed then begin with 2 or 3 hours before you are due to get up. Most people do not believe this works but when it does you sleep like a baby - because you are not short of cortisol anymore. Set your alarm clock to a fixed time and do it. If it is not a fixed time then you won't be able to judge the response and then adjust the new time.
)))
Oversettelse:
Spørsmål:
Jeg har bestilt boka di, og gleder meg til å lære mer om dette. Jeg må innrømme at jeg allerede har begynt å ta en del av NDT-dosen tidlig om morgenen/sent på natta, ca kl 5. Men jeg har store søvnproblemer, og bestemte meg for å bare våkne av meg selv og ta medisinen. Jeg er litt bekymret for å forstyrre den dyrebare søvnen min med metoden din. Men mitt nåværende funksjonsnivå er heller dårlig, så jeg er åpen for nye løsninger!

Svar:
Når metoden begynner å virke, så vil du få mer kortisol. Dette gjør at du blir søvnig etter du har tatt 'nattdosen'. Hvis du har store søvnproblemer, så kan du starte med å ta nattdosen 2-3 timer før du skal stå opp. De fleste har vanskelig for å tro at metoden virker, men når den virker, så vil du sove 'som et barn' fordi du ikke har for lite kortisol lenger. Sett på vekkerklokken til et bestemt tidspunkt og ta første dose da. Hvis du ikke gjør dette på et fast tidspunkt, så vil du ikke kunne vurdere virkningen og evt. justere til et nytt tidspunkt.