Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
14-03-12, 11:06 #1
Sv: Re: Paul Robinson besøker forumet vårt
Oversettelse:
1. Er det mulig at jeg får for lite T3, når det tar veldig lang tid å bli bra av binyretretthet?
Svaret på dette er komplekst, som det ofte er med hormonproblemer. Lave kortisolnivåer gjør flere ting. Det viktigste når det gjelder stoffskiftehormoner, er at lavt kortisol gjør at man ikke får "topper" av blodsukker, som igjen reduserer blodsukkeret (glukose) i cellene. Dette vil igjen redusere mengden av kjemisk energi som produseres i cellene. Denne kjemiske energien kalles adenosine triphosphate (ATP), og lages i mitokondriene inni cellene. Når det er for lite kjemisk energi i cellene, vil cellene svare med å konvertere mindre T4 til T3, og mer T4 til rT3. Så resultatet av lave nivå av binyrehormoner, og spesielt kortisol, er at mindre T3 kommer inn i cellene. Den eneste faren med dårlig binyrefunksjon over lang tid, er risikoen for permanent forminskede binyrer. Mangelen på kortisol kan fikses enten ved tilførsel av hydrokortison, hydrokortison m/DHEA, og noen ganger trenger man også å øke aldosteron (med medisiner som Florinef). Alternativet til medisiner er å bruke metoden som jeg har funnet, og som mange bruker med suksess, 'the circadian T3 method' (CT3M). Denne metoden vil i mange tilfeller hjelpe binyrene til å produsere mer hormoner selv.
Lignende tråder
-
Kosthold med Vigdis
Av Vigdis i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 22-02-10, 19:35 -
Oversettelse av bøker?
Av Sonja Midtlien i forumet BiblioteketSvar: 0Siste melding: 07-08-09, 19:15 -
Hei, jeg er Vigdis
Av Vigdis i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 25-02-09, 23:02

Svar med sitat

Bokmerker