Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
Threaded View
-
16-08-07, 19:20 #24
Endokrinologer (endoer) er forskjellige som forlk flest. Får håpe du treffer en som kan sine ting. Har inntrykk av at de er "fagidioter" - i den betyning at de ikke er så flinke til å ta menneskelige hensyn.
Ikke vær redd for å si fra om det skulle ramme deg !
Jeg tror det er lurt å spørre ellers får du ikke vite noe. Er ofte konsentrerte om oppgaven og da hjelper det å spørre.
Endoer tilhører spesialisthelsetjenesten. Det er kun legen din som kan sende deg dit og han må ha en god grunn. Med det menes en sykehistorie og en eller flere prøver som peker i den retningen. Du blir rett og slett ikke tatt imot uten at det foreligger noen prøver.
Om det er lurt å ta flere kan du jo drøfte med legen din.
Endoen tar sine egene prøver hvis han mener det er behov for det.
Det er ikke sikkert du får behov for å åpne munnen, men hvis du er like glemsk som meg, så hadde jeg ikke tatt sjansen på å la papirhaugen bli igjen hjemme.......
Og skriv gjerne ned det du lurer på.
Binyrefunksjonen kan gi symtomer ganske like dem fra stoffskiftet. God funksjon her er verre å teste for de er døgnvariable og det er ikke nok bare med en prøve. Testing her kommer gjerne litt motvillig og en må nok mase litt, men da bør en også ha noen funn å referere til. De blir nok ikke testet uten funn.
Kortisol er en av testene og den gjøres idag ved at du tyggert på vattpinner 4 ganger i døgnet. Legen kan også ta blodprøver morgen og kveld, men de prøvene er ikke så bra som spyttprøvene.
Mener du selv det er noe galt der så er det lurt å stå på for å få ting gjort. Det er ingen som tilbyr seg noe !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte for 9 uker siden, men har slitt med symptomer i 12 år
Av Mitena i forumet Lavt stoffskifteSvar: 43Siste melding: 15-04-15, 21:18 -
7 problemer din lege sannsynligvis overser
Av rexxy69 i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 27-10-11, 22:30 -
Av rexxy69 i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 10Siste melding: 13-09-10, 17:19 -
Av rexxy69 i forumet Artikler av rexxy69Svar: 11Siste melding: 17-06-10, 16:21 -
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000
Av Siriusen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 67Siste melding: 03-02-10, 17:28

Svar med sitat
Bokmerker