Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Standard Hypothyreose + vegetarianere/veganere her?

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen som har hypothyreose og som samtidig er vegetarianer eller veganer.
    Det meste av vegetar og vegankost er basert på soya, noe man skal holde seg unna hvis en har hypothyreose.
    Så derfor prøver jeg å finne ut hvordan andre vegetarianere med sykdommen planlegger kostholdet.
    Og jeg prøver også å finne ut om det finnes alternativer til levaxin, da denne ikke er vegetarisk.
    Jeg ønsker å finne alternativer til å ta denne medisinen da jeg har en vegansk livsstil.
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Hypothyreose + vegetarianere/veganere her?

Jeg må tilstå at jeg ikke har hørt om mennensker med hypotyrose som over tid har levd vegetarisk eller vegansk.
    Du nevner soya, men i tillegg er veganere/vegeterianere utsatt for og få lav B12, noe som også ofte er konsekvensen av hypotyrose.
    Levaksine er forøvrig kunstig fremstilt, det er naturtyroid som Erfa eller Armour som er animalsk baserte.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Standard Sv: Hypothyreose + vegetarianere/veganere her?

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Jeg må tilstå at jeg ikke har hørt om mennensker med hypotyrose som over tid har levd vegetarisk eller vegansk.
    Du nevner soya, men i tillegg er veganere/vegeterianere utsatt for og få lav B12, noe som også ofte er konsekvensen av hypotyrose.
    Levaksine er forøvrig kunstig fremstilt, det er naturtyroid som Erfa eller Armour som er animalsk baserte.
    Takk for svar. Levaksin inneholder både laktose (melkesukker) og gelatin. Sistnevnte er et protein som er utvunnet fra blant annet sener, knokler og hud fra dyr. Jeg testet B12 lagrene mine etter å ha spist kun vegankost i ett år, og prøvene viste at jeg hadde nivåer langt over gjennomsnittet. Tror det har sammenheng med at jeg spiser spirulinatilskudd hver dag som inneholder mye B12.
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn