Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Ansiktskremer
Hybrid View
-
05-03-12, 18:01 #1
Ansiktskremer
Hei, jeg har vært litt opptatt av å benytte ansiktskremer (antirynkekrem, dagkrem, nattkrem) som ikke er negativt for stoffskiftesykdom eller helse generelt. Jeg kjøpte noen økologiske kremer, og trodde det var bra, men så fant jeg ut at det er soyaolje i dem. Da er det kanskje ikke så bra likevel? Er det noen som vet noe om hva slags ansiktskremer som er bra? Noen tips?
-
05-03-12, 18:53 #2
Sv: Ansiktskremer
Jeg sliter med rosacea et plagsomt, men ufarlig ansiktsutslett. Brukte denne kremen og andre produkter i samme serie. Bruker fortsatt antirynkekremen fra now, men har byttet dagkrem til denne serien, som har kremer som er helt genial mot rosacea og eksem. Anbefales på det varmeste.
-
05-03-12, 19:23 #3
-
05-03-12, 20:53 #4
"En betydeligt medvirkende årsag til rosacea kan være mangel på mavesyre, som blandt andet hæmmer optagelsen af B-vitaminer i kroppen. Man kan blandt andet tage Betaine HCL (hydrochlorid) med pepsin, og supplere med stærke B-vitaminer (et kompleks). Rødbeder og rødbedesaft indeholder også stoffer, der kan styrke dannmelsen af mavesyre."
Dette læste jeg for et stykke tid siden på radiodoktoren.dk - og det passer på mig, i hvert fald; et godt "klima" i maven betyder, at min rødme bliver betydeligt mindre.
Jeg har dog et par irriterende, lilla striber på hver kind - det kan holdes nede med stofskiftemedicin, er min erfaring, men det er så et af tegnene på, at der stadig er noget at gøre ved dette. Men HCL og enzymer til maven, det må jeg altså anbefale
Nielsigne

Svar med sitat

Bokmerker