Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Det der er vanskelig å svare på! Jeg er helt åpen med min fastlege. Men samtidig har vedkommende et helt urealistisk syn på at han kan komme til å miste bevilgningen sin dersom han gir meg ting på registreringsfritak, som hydrokortison og thyroid. Så han er nøye med å hele tiden fremheve at det ikke er han som gir meg denne behandlingen. Det kommer helt an på legen. Med min forrige fastlege tror jeg ikke jeg ville vært så åpen (men jeg ville heller ikke klart å fortsette hos ham).

Kanskje føle deg frem med en middelvei? Si at du vurderer å kontakte en endokrinolog i Belgia som er ekspert på hormoner, som du vet har hjulpet mange? Og se hva legen sier etter dette? Jeg vet ikke
Ja tror jeg skal bare si det til han for han er ganske forsåelig, han sa selv at jeg lå på nedre normalområde på en prøve jeg hadde tatt tidligere (ikke sikker på hva slags prøve det var faktisk, skal få dem til å skrive ut alle prøvesvarene mine i morgen) og at jeg da kanskje trengte behandling men at vi skulle ta utvidede prøver (tsh fri t4 og hva alt no het, får svarene i morgen), og at jeg skulle sendes til videre utredning.

Jeg står på venteliste på utredning for ME og, men nå ser jeg nesten ikke poenget med den lenger for jeg er overbevist om at det ikke er det.... Men får spørre legen om hva han tenker om det i morgen.

Har bare vært en gang til denne legen som min fastlege, men har vært mange ganger med ungene til han og jeg vet at han er veldig dyktig og tar seg god tid til sine pasienter så jeg har håp om at dette kan bli bra