Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
02-03-12, 16:20 #11
Sv: Hvorfor ta en dyr spyttprøve?
Test-remedier produceres af samme eller i samarbejde med dem som fremstiller statiner, og det ville slet ikke undre mig, hvis man solgte test-remedierne langt under prisen, for at fremme brugen af statiner. Det er Big Pharma, Big Business, Dumme Lægestande og endnu Dummere Politikere!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-03-12, 16:20 #12
Rabiosa, om du tar en slik test av binyrene og den viser at du ligger ille til, så håper jeg du har råd til å gå til en lege som er villig til å behandle deg

Anisa, jeg har ingen ide om hva som ligger bak legers ulogiske beslutning når det gjelder binyrer. Men når du trekker sammenlikninger, blir det enda mer interessant å se på mangelen på logikk• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-03-12, 16:24 #13
Heldigvis så er vi ok økonomisk og om det så skal være i utlandet så drar jeg for å få behandling. Synes det er grusomt at man må ha god råd for å få rett behandling! Synes det er forferdelig å tenke på at folk er unødig syke fordi de ikke har råd til å gå til en lege/spesialist som faktisk gir rett behandling.
-
02-03-12, 16:44 #14
Det er leger på Balder klinikken (NB, så vidt jeg vet ikke alle!!!) og på Heggeli Helhetssenter som gir kortison ved behov. Om legen Øverbye i Arendal gjør det, vet jeg ikke. Men det går jo an å ta en telefon? Ellers er det Hertoghes klinikk i Belgia. Muligens finnes det flere. Unntaksvis har noen her inne fått medisiner av fastlege, men det hører til sjeldenhetene
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-03-12, 16:47 #15
Belgia ja faktisk, laga nettop en tråd med spørsmål om behandling i utlandet så der leste du tankene mine
Her er den: https://www.stofskifteforum.dk/showt...801#post125801
Ja her må det gås grundig til verks ja, fram med notatblokka siden jeg har hukommelse som er skremmende dårlig!
-
02-03-12, 23:34 #16
"Normalområdet er stort, altså det området de definerer som normal binyreaktivitet"....... Det er her jeg undres: HVA regner de 10 % ut fra

100 % må jo være utgangspunktet, og det må være et fast tall. Men HVA er det tallet ?
Jeg diskuterte dette såkalte "normalområdet" med fastlegen min en gang, og henviste til flere prøver jeg hadde tatt som lå lavt (blodprøver og døgnurin), og spyttprøver som lå under. Spørsmålet mitt var om det ikke var mulig at man har symptomer FØR man kommer under denne magiske grensen - er det logisk at man kjenner seg like bra med et resultat på 6 (spyttprøve morgen) som når det er 29 ?? Begge skal jo etter sigende være like "normalt"
Og må man være symptomfri når man har 6, mens man plutselig "har lov til å ha" symptomer når man har 5 ??. Ja, jeg undres. Og legen sa faktisk at h*n skjønte poenget mitt
, uten at det kom noe mer ut av denne "forståelsen", selv om jeg faktisk hadde 5 i morgenverdi. Ble sendt til utredning da, men der var det kun blodprøver, og de var "normale". Så da så
-
02-03-12, 23:48 #17
Huff Halla, håper legen din skjemmes over seg selv, og forsåvidt en hel haug til med norske (og danske) fastleger!
-
03-03-12, 00:25 #18
Lægerne hører ikke engang på andre læger. Heller ikke på dem, der (til sin egen fortrydelse) har opfundet "reference-intervallet"... Det skrev jeg om i "Normalområdet" findes ikke:
I den nuværende protokol for diagnosticering og behandling af subklinisk hypothyreose er der ikke plads til individualitet. Professor Ralph Gräsbeck, en af faddere til begrebet referenceintervallet eller "normalområdet" advarede den samlede medicinske profession i 1990 mod at anvende en forkert terminologi såsom "normal" og han begrundede sin advarsel med at argumentere for, at hvad der er normalt for en person er ikke normalt for en anden.
Udtryk som "normal", "indenfor/udenfor normalområdet", "øverst i referencerværdier og nederst i referenceværdier" eller slet og ret "borderline" (gråzone, "grænsetilfælde" o.l.) - vil alle påvirke enhver vurdering som går forud for en diagnose. Hvis man ændrede terminologien og udelukkede disse udtryk - ville alle "grænsetilfælde" forsvinde som dug for solen, tillige med at behandlingen af den allerede diagnosticeret hypothyreose ville med èt blive meget mere effektiv end den er nu. Patienterne er enten hypothyroide eller ikke-hypothyroide. Lige som man ikke kan være "lidt gravid" eller "lidt død", kan man (i virkeligheden) heller ikke være "lidt hypothyroid"! Hvor svært kan det være!?
Ja! HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE!? Åbenbart for svært at fatte, for akademikere med års studier på bagen, for samfundets penge, åbenbart til ingen verdens nytte!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Spyttprøve kortisol hjelp?
Av Herdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 03-08-10, 22:08 -
Hvor ta spyttprøve?
Av Anki79 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 16-03-10, 15:25 -
Henvist til MR - istedenfor spyttprøve
Av Kevlin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 10-01-10, 15:21 -
HJELP til tolkning av 24 timers spyttprøve???
Av Lulu i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 15-08-09, 08:00 -
Spyttprøve kortisol
Av elin* i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 13-08-05, 12:38

Svar med sitat

Bokmerker