Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
02-03-12, 15:30 #8
Sv: Hvorfor ta en dyr spyttprøve?
Jeg har aldrig forstået, hvordan i alverden kan veluddannede, selvstændigt tænkende individer (her læger), overhovedet forestille dem, at 11% af en kirtels kapacitet, skulle være sundt og nok for en menneskekrop, at opretholde helsen med.
Hvad med at en menneskekrop skulle kunne klare sig med 11% lungekapacitet?
Eller at (over)leve på 11% af de 2500 kcal, man ellers siger man mindst bør indtage for at livets processer kan opretholdes? Havde man forsøgt at overleve på 275 kcal, var man død af mangel på næring inden længe.
Eller hvad med at overleve på 11% af væske? Da er man død endnu hurtigere end på kun 275 kcal fast næring.
Eller 11% af ellers normal hjertefrekvens?
Hvis leveren fungerede med kun 11% effektivitet ville vi også være døde i en fart....
Hvis nyrerne fungerede med kun 10% kapacitet - ville vi være permanent lænket til dialysemaskine...
10% af normalt T4 er FT4 på ca. 1,5-2 og når den først er dernede, er vi så godt som døde...
...og sådan kan man blive ved med at fremdrage nye eksempler på, at den (iflg. lægerne) magiske 10% grænse for cortisol udsondring fra binyrerne, ville i bedste fald gøre os dødeligt syge, eller direkte slå os ihjel - hvis samme grænse for behandling blev sat for alle andre kroppens organer/funktioner....
Hvad er det så, som gør (i lægernes øjne) cortisol/binyrerne så forskellige fra alle andre kroppens organer/funktioner, at hvor alle de øvrige organer/hormoner skal op på et tilstrækkeligt niveau for at opretholde livet, mener lægerne at der IKKE er noget galt før cortisol er helt nede på under 10%?
Nogen bud?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Spyttprøve kortisol hjelp?
Av Herdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 03-08-10, 22:08 -
Hvor ta spyttprøve?
Av Anki79 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 16-03-10, 15:25 -
Henvist til MR - istedenfor spyttprøve
Av Kevlin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 10-01-10, 15:21 -
HJELP til tolkning av 24 timers spyttprøve???
Av Lulu i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 15-08-09, 08:00 -
Spyttprøve kortisol
Av elin* i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 13-08-05, 12:38

Svar med sitat

Bokmerker