Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
24-02-12, 22:02 #2
Sv: Grunnene til at forumet ikke er på Facebook
Business is business, særlig en børsnoteret virksomhed. Man kan aldrig vide, hvilke andre virksomheder erhverver sig aktier, eller aktiemajoriteten. Man kan aldrig vide, hvilke interesser sådan en børsnoteret virksomhed fremmer, og hvad undertrykkes eller slettes fra nettet. Man kan nemt forestille sig at "naturlig-thyroid-til-danskere" er et uvelkomment emne for Big Pharma, den skønne dag, Big Pharma køber sig ind i et "socialt medie" som FB - vil alle informationer, "fremstød" eller bare gensidige erfaringer - forsvinde fra dette "sociale medie", ved et tryk på tasten i "maskinrummet".Når stadig mer av innholdet på nettet samles på stadig færre hender, øker risikoen for at et eierskifte fører til innstramninger. (...)
Når noget forsvinder fra "et socialt medie" som FB, sker det 110%, idet denne kære anonymitet på 99,99% af (f.eks.) FB, gør at indholdet indekseres ikke af søgemaskiner.
Det der ikke indekseres til internet, bliver ikke arkiveret på internettet. Når noget ikke er arkiveret i søgemaskinernes cache, eksisterer det kun på "mediets" "nåde og barmhjertighed", samt mediets bekvemmelighed og den nytteværdi indholdet udgør for mediet (business is business). Den dag nytteværdien bliver uvelkommen (f.eks. pga. ejerskifte, eller forskydninger i aktiemajoriteten = særinteresser) - forsvinder indholdet sporløst og alt det hjerteblod, tid, omtanke og omsorg, det har kostet at oprette indholdet - bliver spildt, væk og glemt!
Jeg har været inviteret til at joine en dansk FB-gruppe "naturlig-thyroid-til-danskere" (kan ikke huske ordret gruppenavnet) allerede sidste år, eller var det året før.... Jeg har takket nej, fordi ingen (siger/skriver: i-n-g-e-n) skal have indflydelse på, om "mine ord" skal bestå eller forsvinde.
Desuden er jeg flammende imod, at gemme livsvigtig information og dialogerne om vores sygdomme, væk i lukkede grupper. Personligt anser jeg det for at være et klokkeklart svineri og u-solidaritet, at isolere alle andre syge (af disse satans sygdomme), fra udvekslingen af erfaringer, fra gensidig støtte og fra den viden, henvisninger til også udveksles, enten mellem flere deltagere på et netsted, eller mellem dem som skriver og dem som læser med, udefra. Egoisterne, der åbenlyst låser livsvigtig information bag lås og slå, burde skamme sig! I stedet for at komme her og høste hvad andre har sået!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Gråsonetilfelle, ny på forumet
Av Karatekid i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-05-11, 18:23 -
Ny på forumet
Av puselus i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 03-11-08, 22:02 -
Medfødt hypothyreose
Av Bodø i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 19-01-08, 14:13 -
Ny på forumet
Av gunnar i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 27-08-07, 23:12

Svar med sitat

Bokmerker