Sitat Opprinnelig skrevet av Halla Vis post
Jeg bor også i M&R, og må nok dessverre si til deg at her er vanskelig å finne leger som er oppdaterte på stoffskiftet
Bor du i den sørlige, den nordlige eller i den midtre delen av fylket? Jeg bor i sør, og her er det vanskelig, selv om noen nå etterhvert har kommet så langt at de har fått tyroid. Når ingenting annet virker, så må vel også legene forstå at de må gi det en sjanse Men det som egentlig gjelder ser ut for å være: ingen behandling når du har "normale" prøver (etter deres mening), og Levaxin er det som "virker"!

I Ålesund har man Medi3, som på mange områder er bra. Jeg og en venninne fikk fra forskjellig hold tips om en kvinnelig lege der, som skulle være veldig bra på stoffskifte - vi ble begge sørgelig skuffet og mange kroner fattigere. Der var det standard opplegg!
MEN - jeg kjenner også en som går til en annen lege der (visstnok "sjefen"), og som har fått veldig god hjelp - etter først å gi opp og få hjelp hos fastlegen sin. Så man kan altså være heldig Men som sagt, det er vanskelig, og det avgjørende er vel bosted og jungeltelegrafen som eventuelt sprer rykter om noen som er behjelpelige for sånne som oss.
Jeg bor lengre nord i fylket. Jeg e villig til å reise til Trondheim,om noen vet om en lege der.
Jeg har slite i lang tid. Hukommelsen svikter,noe som er slitsomt. Den blir ikke bedre av at jeg sliter med søvnen. Mange netter er jeg våken hver time. Jeg fryser inn til beinet. Vokner av at jeg fryser. pakker på meg,men da kommer varmen. Inne i huset,så fruser jeg støtt. Kan få frysninger på sommerdager,da andre sitter lettkledd i solen. Jeg truer meg til trening hver dag. Tungt.Bruker veldig lang tid på andre ting,og blir aldri ferdig. Mye muskelsmerter,som jeg stdeighet går til behandling for.
Ja,listen er lang. Depresjonen som har kommet sigende,sakte,men sikkert sliter også.
Det rare er for meg at det kan være tre veldige slitsomme dager,så kan det komme en dag uten smerter og alt går lett.
kunne skrevet mye mere,men er på farten ut av døren. håper på innspill av flere.