Sitat Opprinnelig skrevet av maritamor Vis post
Desverre,jeg har ingen opplysninger om referanseverdier.Jeg skal be om utskrift neste gang jeg har legetime.
Får også be om at det taes prøver m jeg mangler dvitamin og b-12.
Merkelig at de ikke tar slike prøver,så lenge jeg har drevet og gått til legen.
Ellers takk for svar fra deg.
Blir kansje en ide og finne meg en annen lege,men desverrehar alle fastleger her fulle ventelister.Må bli en privat en i så tilfelle.
Noen som kan anbefale en som har stor kunnskap om stoffskifte i Møre og Romsdal?
Jeg bor også i M&R, og må nok dessverre si til deg at her er vanskelig å finne leger som er oppdaterte på stoffskiftet
Bor du i den sørlige, den nordlige eller i den midtre delen av fylket? Jeg bor i sør, og her er det vanskelig, selv om noen nå etterhvert har kommet så langt at de har fått tyroid. Når ingenting annet virker, så må vel også legene forstå at de må gi det en sjanse Men det som egentlig gjelder ser ut for å være: ingen behandling når du har "normale" prøver (etter deres mening), og Levaxin er det som "virker"!

I Ålesund har man Medi3, som på mange områder er bra. Jeg og en venninne fikk fra forskjellig hold tips om en kvinnelig lege der, som skulle være veldig bra på stoffskifte - vi ble begge sørgelig skuffet og mange kroner fattigere. Der var det standard opplegg!
MEN - jeg kjenner også en som går til en annen lege der (visstnok "sjefen"), og som har fått veldig god hjelp - etter først å gi opp og få hjelp hos fastlegen sin. Så man kan altså være heldig Men som sagt, det er vanskelig, og det avgjørende er vel bosted og jungeltelegrafen som eventuelt sprer rykter om noen som er behjelpelige for sånne som oss.