Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Noen som kan hjelpe?
Threaded View
-
15-02-12, 13:33 #2
Sv: Noen som kan hjelpe?
Hej og velkommen til
Kan du ikke skrive nogle referenceområder på for dine prøver, så man kan se de såkaldte normalområder? Det gør det lettere at sammenligne
Jeg tænker på, om du mangler d-vitamin, jern og b-12. Er det testet? Alene mangel på vitaminerne d og b-12 kan give symptomer på for lavt stofskifte.
D-vitaminerne skulle desuden give en vis beskyttelse mod antistoffer (som laver bøvlet /kranglet med skjoldkirtlen). Redigert: D-vitamin spiller i det hele taget en stor rolle i stofskiftet. Der er et helt underforum herinde, der handler om d-vitamin: https://www.stofskifteforum.dk/tags.php?tag=d-vitamin
Hvis du tager tilskud, så ta d3 og ikke d2. Førstnævnte kan man ta hele 250 mikrogram af om dagen, hvis det skal være - men d2 kan blive giftigt i høje doser.
Så er der det med strumaen, som er konstateret - her er jeg helt blank, men der er sikkert andre herinde, der har erfaringer med det.
Nielsigne
Lignende tråder
-
I mars 2011 fikk jeg diagnose hypothyreose
Av jeanette1986 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 6Siste melding: 13-10-11, 09:52 -
Ny her. Kan noen hjelpe?
Av Micri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 09-03-11, 21:25 -
Kan noen hjelpe meg?
Av Torild i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 07-02-11, 10:39 -
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31 -
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 01:23

Svar med sitat
Bokmerker