Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
07-02-12, 01:16 #10
Sv: Ny gutt med høyt stoffskifte
Stoffskifteprøver skal tas fastende klokken åtte om morgenen ideelt sett. Stoffskiftet forandrer seg utover dagen alt etter vår biologiske klokke, og referanseverdier er satt utifra at man måler klokken åtte.
TSH er signalene hjernen sender til skjoldbruskkjertelen. Til høyere TSH er, til sterkere signal er det til skjoldbruskkjertelen om og øke produksjonen av FT4 siden den da er for lav.
Referanseområdet for FT4 er ved labratoriene som tester mitt blod mellom 11 og 22. En del mennesker har likevel lett forhøyet FT4 (25,9 er samme verdi som jeg har, og stoffskiftet mitt kjennes bedre ut enn det har gjort på flere år nå) og/eller FT3 og dette er det ultimate for dem. Andre vil trives på en lavere verdi.
Nå kjenner jeg ikke til hvilket labratorium som har testet dine blodprøver, men utifra referanseområder som jeg kjenner til, så viser anti-TPO og TRAS at det ikke er noe autoimmunt på gang i skjoldbruskkjertelen din.
Jeg ville nok ikke vært enormt bekymret enda om jeg var deg, men ville nok likevel tatt nye blodprøver klokken åtte om morgenen fastende om litt for og følge med hvilken vei stoffskiftet beveger seg.
Lignende tråder
-
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour.
Av hias i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 7Siste melding: 30-04-09, 09:58 -
Høyt stoffskifte behandlet med Levaxin. Hvor dårlig er det mulig å bli?
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat

Bokmerker