Viser søkeresultater 1 til 10 av 15

Tråd: 100ug?

Hybrid View

  1. #1
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

    Standard Sv: 100ug?

    Ja det er D3 vitamin jeg har fått anbefalt.
    Og det er Solaray`s vitamin D3 jeg tar 10 tabl daglig av (100ug).
    Skal til Sverige ti helgen, så tenkte kjøpe der.
    Vet ikke helt hva jeg skal se etter, men finner vel noe
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

  2. #2
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

    Standard Sv: 100ug?

    I begynnelsen brukte også jeg apotekets D3-vitaminer,- men det er litt strevsomt å ta 10 tabl. i slengen i tillegg til alt annet i tablettkategorien.

    Jeg kjøper D3 vitaminer her: www.vitaviva.com
    Det er rimeligere enn å kjøpe på apotek i Norge, jeg pleier å kjøpe Swanson, Dry Vitamin D3, 1000IU. Ser at det for tiden er tilbud på samme type vitaminer med styrke 2000IU.

    Nå ble jeg litt usikker på hvordan man skal regne ut styrken. Jeg tror vi skal dele på 40, f.eks. tar jeg 3 stk. 1000IU, det blir 1000 : 40= 25mcg x 3 tbl.= 75 mcg.

    Fint om noen kan korrigere hvis dette er feil! Hodet mitt er ikke alltid opplagt til kjempekompliserte regneoppgaver


    Joni

  3. #3
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

    Standard Sv: 100ug?

    Men det er vel ikke lov å kjøpe vitaminer utenfor eøs?
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

  4. #4
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

    Standard Sv: 100ug?

    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
    Men det er vel ikke lov å kjøpe vitaminer utenfor eøs?
    Holland er et EØS-land. Var innom sidene til tollen og legemiddelverket,- fant ikke noe om at det ikke er tillatt å kjøpe D3-vitaminer fra et EØS-land. Har handlet D3-vitaminer hos www.vitaviva.com i mange år og har aldri opplevd problemer med tollen. Noen ganger har pakken vært stemplet at den ikke er avgiftspliktig.

    Lykke til!

    Joni

  5. #5
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

    Standard Sv: 100ug?

    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
    Men det er vel ikke lov å kjøpe vitaminer utenfor eøs?
    Det går helt fint! Min sønn handler en del på iherb, både vitaminer og mineraler. Han kom hit med en boks NOW D-vitaminer, 2000 iu (=50 mcg). Jeg tar to stk av dem, og mange tar mer. iherb har også høyere styrke. Prisforskjellen er ihvertfall temmelig stor sett ut fra norske forhold!
    Det har aldri vært noen forespørsler fra tollen, men det må betales moms når det kommer fra det de kaller tredjeland (f.eks. USA).
    Har sett at også noen engelske netthandler har samme merke, men kanskje ikke i så høy styrke som iherb. Man må vel bare lete litt rundt.

  6. #6
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

  7. #7
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

    Standard Sv: 100ug?

    Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Vel, mine d-vitaminer fra iherb ble stoppet og sendt tilbake, så jeg kjøper ikke derfra mer.....
    Merkelig at de gjør sånn forskjell på folk! Sikkert mange som skriver her inne som aldri har fått stoppet noe. Jeg spurte min sønn om han bare holdt seg under den tollfrie grensen - om muligheten for at de er raskere ute med lupa si om det er store forsendelser. Men nei, han bestilte ganske mye og hadde aldri hørt noe

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn