Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
01-02-12, 09:08 #1
Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Hei!
Er det noen som har erfaringer/kommentarer til det å få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor. Jeg har flyttet noen ganger og har blodprøvesvar liggende. Jeg har vært i det såkalte grenselandet med stoffskiftet i over 10 år, og er nå nysgjerrig på svarene. Eller har det noe for seg?? Det jeg vet per i dag er at tsh var 4.0 og ft4 15,4 i desember, og tsh 4.6, ft4 14,7 og ft3 4.1, samt anti-tpo 545 i sept. Jeg har mange symptomer. Legen er skeptisk til levaxin siden tsh ikke er over 10. jeg har bedt om å bli henvist til endokrinolog. det jeg nå tenkte var å samle tidligere blodprøvesvar for å se, men kanskje bare vinninga går opp i spinninga.... Noen innspill??
Takk.
-
02-02-12, 04:59 #2
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Jeg har ikke forsøkt å få blodprøveresultater fra tidligere legekontor. Men, jeg kan fortelle at jeg fikk tilbud om levaxin fra min fastlege med TSH på 3,3 og høy antiTPO. Imidlertid ville jeg ikke ha levaxin da, og har valgt Heggeli helhetsmedisin i stedet. Der har jeg nå fått resept på Erfa Thyroid med TSH på 3,5. Så, hvorfor skal man vente til man blir enda sykere??? Ønsker deg lykke til
-
02-02-12, 08:29 #3
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Jeg trekker nok en gang frem denne artikkelen http://tidsskriftet.no/article/525702, bedriv nærlesning og se om ikke du kan få legen på glid ved å bruke det som står der. Ellers, les det du kommer over av stoff om hypotyreose på tiddskiftet.no, det kan være du finner noe der å dunke i hodet på totalt utdaterte leger.
Hvor i landet bor du? Det hører ingen sted hjemme å si at man skal vente til TSH er på 10, denne legen er foreldet i sin kunnskap og bør byttes ut. Det går rykter om at en del leger praktiserer dette magiske 10-tallet i Trøndelag og Nordnorge, bor du i de områdene?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-02-12, 19:10 #4
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Hei og takk for svar.
Bor på sørlandet. Jeg har bedt legen min sende henvisning til endrokrinolog, og sa han skulle sende henvisning til arendal. Dog vurderer jeg å bestille time til dr.Øverbye, og få tatt en grundig test og samtale..
Kjenner at jeg er redd for at om jeg får levaxin,(hadde nok klart å få det av legen min selv om han ikke er overbesvist) så kanskje det ikke hjelper, og så må jeg gå ut "prøvetiden" på det, før jeg kanskje muligens kan få noe annet.
Huff, vet ikke hva jeg tenker eller skriver nå for tida. Prøvde å lese den artikkelen, men måtte bare gi opp. men har kopiert og lagret den....
-
04-02-12, 20:54 #5
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Bare ring legekontoret og få journalen din tilsendt i posten. Jeg har gjort det det flere legekontor (har også flyttet endel).
-
05-02-12, 15:03 #6
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
-
05-02-12, 15:53 #7
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Ja, dette er faktisk regulert i lovteksten, og det er satt et maxbeløp legekontoret kan kreve i avgift.
-
05-02-12, 16:03 #8
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Jeg fikk hentet ut min journal fra min tidligere fastlege i høst. Betalte kr 80 da jeg hentet den selv. Men jeg fikk kun journalen, ikke kopi av alle prøvesvarene. Så du bør kanskje be spesifikt om å få det også. Jeg ba kun om journal, og fikk altså bare den.
-
05-02-12, 21:18 #9
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Jeg forsøkte det, men hun kunne ikke sende de til meg for det hadde hun ikke lov til. Hun måtte få en lege til til å "stemple" de ut, og de måtte sendes til min fastlege. Hadde nok sikkert fått de fra min lege, men alt dette styret gadd jeg ikke, ikke enda iallefall.... Er så sliten, og ble så paff at jeg sa det heller kunne være og la på...
Kjenner jeg tappes av energi for den minste ting nå om dagen.....
-
06-02-12, 08:31 #10
Sv: Få gamle blodprøvesvar fra tidligere legekontor?
Fram til 2008 så var alle mine blodprøver analysert på Drammen Sykehus
(som det nå heter - igjen
- etter x antall navneskift til x antall millioner)
Vell - uansett; jeg oppsøkte Drammen sykehus i 2009 og fikk da utlevert alle mine blodprøvesvar der,
hentet samtidig ut Fødejournal
det er jo litt "artig" å ha.
Er ganske sikker på at jeg ikke måtte betale noe for det heller...
andre igjen er jo bare fullstendig grådige;
på dr Willumsens forværelse skulle de ifjor ha 45 kr for å utlevere et bloprøvesvar (4-5 verdier som var sjekket).Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Ang blodprøver som tas på legekontor
Av kan1 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 05-07-10, 20:24 -
Tidligere medisinert Graves, kan jeg være på vei til lav nå?
Av tussi i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 24-06-08, 19:59 -
Prøver fra en med tidligere høyt stoffskifte
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 07-11-06, 15:21 -
Gamle måleenheter
Av mona? i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 03-07-05, 21:39
Svar med sitat

Bokmerker