Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
01-02-12, 08:48 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Vigdis?
Måske kunne du teste ekstra testosteron lige efter at du har trænet? "Smældet" (hos dig) efter for hård træning (hvad er "for hård" mon), kunne sagtens stamme fra, at det tager op til 48 timer, før testosteron-niveauer er genoprettet efter træning. Jo længere træning, jo længere tager det testosteronet at "komme sig", og hos dig, der i forvejen har for lidt, er det måske vejen frem?
Tillige med at huske altid at få lidt karber&protein lige efter træningen, da insulinet skyder i vejret så snart træningen er afsluttet. Det varer ca. ½ time (hos friske personer, hos hypothyroide kan det vare længere, eller meget længere) før det er normalt igen, hvis man altså ikke får lidt mad forinden. Det kan forhindre denne "specielle" træthed, der altid følger med for lavt blodsukker, efter at det overskydende insulin har tømt blodet/musklerne for glukose. Hvis insulin får noget at arbejde med straks efter, er der gode chancer at du kan slippe for at blive (for) træt efter træningen.

(Hormone de croissance betyder væksthormon. Catecholamines betyder adrenalin, noradrenalin)
Kilde til billedet: http://sportech.online.fr/spen_hrm.html• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker