Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
30-01-12, 21:09 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2011
- Sted
- Østfold
- Alder
- 60
- Meldinger
- 2
Helt ny på dette med stoffskifte
Hei
Har mange spørsmål om stoffskitet. Begynner med noen av de. Jeg fikk bekreftet lavt stoffskifte i novemer 2011. Fikk ikke noe info av legen. Jeg går på calcigran forte og spurte legen om det gikk bra sammen. Ja svarte han, men jeg vet at det ikke går sammen. Men hva med melk og melkeprodukter? Jeg tar tabletten om kvelden og innimellom glemmer jeg meg å tar en sjokoladebit eller litt is. Er det helt nei?
Leste ett sted at man skal ta tabletten på fastende mage. Jeg spiser med en gang jeg står opp om morgenen men drikker ikke melk til frokost(faktisk drikker jeg aldri melk). Bør jeg vente en halv time før jeg spiser? Har tatt tabletten i kveld. Bør jeg la være å ta tabletten i morgen kveld og heller ta den på morgenen etter?
Har ikke målt stoffskiftet før i dag, tatt de siden november. Byttet lege så det var det første han sa, stoffskiftet det må vi måle i dag!
Har mange flere spørsmål men begynner med disse
BititFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
30-01-12, 22:32 #2
Sv: Helt ny på dette med stoffskifte
Hei
Noen har best hell med å ta tabletten på morgenen og noen på kvelden. Det viktigste er at du finner ut hva som funker best for deg. Du skal ikke ta calsiumtilskudd innenfor to timer av inntak av levaxin, dette fordi calsium hindrer opptak av levaxin i tarmen. Det viktigste er at du tar tabletten på tom magen. Hvis du da velger å ta den på kvelden, så spis kveldsmat, vent en time ta tabletten like før sengetid. Hvis du velger å ta den på morgenen, ha den på nattbordet sammen med et glass vann og ta den umiddelbart når du våkner. Stell deg og pass på at du ikke spiser noe før det har gått en halv time. Melkeprodukter har ikke samme effekt som kalsiumtilskudd, så dette kan du spise uten å vente 2 timer.
Hvorfor tar du egentlig calsium?
-
31-01-12, 08:02 #3
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2011
- Sted
- Østfold
- Alder
- 60
- Meldinger
- 2
Sv: Helt ny på dette med stoffskifte
Takk for svar
Ser jo at jeg ikke har fått noe info fra legen. Hadde ingen anelse om at den skulle tas på tom mage. Får starte på nytt fra i kveld.
Calsium tar jeg pga D vitamin mangel pluss at bruk av levaxin over langtid kan gi benskjørhet.
Jeg må ta tilskudd av B12(sprøyte) + D vitamin og lavt jern. Skal snart struma opereres og det gruer jeg meg til, kulene er ikke så plagsomme men legene mener de skal bort. Noen som har erfaring med operasjon?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Kan jeg ha lavt stoffskifte problemer om prøvene mine er helt fine?
Av Lucky i forumet DagbokerSvar: 16Siste melding: 25-06-14, 15:44 -
Jeg fikk i 2006 fjernet min skjoldbruskkjertel helt pga høyt stoffskifte
Av Pejyuu i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 14Siste melding: 21-10-10, 12:38 -
Er dette for lavt stoffskifte?
Av kanutte i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 19Siste melding: 02-06-10, 16:01 -
kk skriver at lavt stoffskifte er en helt ufarlig forstyrrelse
Av camomilla i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 25Siste melding: 27-01-10, 21:59 -
høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
Av lene84 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 05-05-07, 08:56
Svar med sitat
Bokmerker