Viser søkeresultater 1 til 10 av 83

Hybrid View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Standard Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.

Sitat Opprinnelig skrevet av Joni Vis post
    Forhåpentligvis får du god oppfølging av NAV, men vær oppmerksom på at betingelsen for å få AAP er bl.a. at du er minst 50% sykemeldt før din rett til sykepenger opphører etter 1 år.

Alt godt ønskes fra Joni
    Ja, legen fortalte det meg sist jeg var der. Må også være minst 50% sykemeldt de to siste mnd før sykemeldings perioden går ut..
    Fikk også brev i dag fra fastlegen min at de siste prøvesvarene nå var akkurat innenfor normalen. Så nå er jeg spent på hva han sier neste gang jeg ser han... Kroppen min er i allefall ikke normal ennå -.-
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.

Hvordan går det egentlig med deg nå?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Sitat Opprinnelig skrevet av gutt_81 Vis post
    Hvordan går det egentlig med deg nå?
    Heisann
    Tja, si det.....
    Opp og ned med formen. Noen dager er supre og jeg er strålende fornøyd, mens andre dager ligger jeg som et slakt på sofaen. Spiser div kosttilskudd og har endret noe på kosthold. Mitt sosiale liv er fremdeles temmelig lite. Er glad for at jeg er noe i jobb :-)
    Fikk ny sykemelding heldigvis, for jeg kan bare ikke for mitt bare liv forstå hvordan jeg skal klare å jobbe 100%. Men nå har jeg vært sykemeldt i 10 mnd, så er bekymret for hva som skjer videre :/
    Skal til Øverby om ca 10 dager, og har masse spørsmål til han, som jeg håper å få svar på ;)
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Heisann
    Bruker nå 2,5 grain med Armour. Kroppen er absolutt med men det jeg stusser på er at kroppstempen min syker og synker.
    Førstegang jeg var hos Øverbye i Arendal, fikk jeg beskjed om å måle temp under arm i 28 dager ogregneutgjennomsnitt. Dette ble da 35,1. Øverbye konkluderte at jeg må ha mere medisin.
    Nå er dette 3 uker siden, gjennomsnittmålong nå de siste 3 uker er 34,4!!!! Dvs jeg synker jo på temp enda jeg øker medisin? Hmm
    Noen som kan kommemed innspill på dette?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post

Heisann
    Bruker nå 2,5 grain med Armour. Kroppen er absolutt med men det jeg stusser på er at kroppstempen min syker og synker.
    Førstegang jeg var hos Øverbye i Arendal, fikk jeg beskjed om å måle temp under arm i 28 dager ogregneutgjennomsnitt. Dette ble da 35,1. Øverbye konkluderte at jeg må ha mere medisin.
    Nå er dette 3 uker siden, gjennomsnittmålong nå de siste 3 uker er 34,4!!!! Dvs jeg synker jo på temp enda jeg øker medisin? Hmm
    Noen som kan kommemed innspill på dette?
    Hei Tussemaja

Blir du også testet for binyretretthet? Ellers råder jeg deg til å lese innlegget til Thomas spesielt tråd #5 :

Sv: Blir bare verre og verre ved nedtrapping av Liothyronin og Levaxin

BINYRETRØTTHETEN er svaret på min "mystiske" tilstand som har plaget meg konstant, hver dag, hver eneste time og hvert minutt, i over 2 år nå. Det var altså ikke verre enn det. Det gjaldt bare å finne en lege som var kompetent nok til å finne ut av det! Og det gjorde vi!

Mange hypotyreose-pasienter melder om bedring i formen etter oppstart med syntetisk stoffskiftehormon. Men omtrent like mange melder også om en forverring av tilstanden etter et visst antall år. For meg fungerte det syntetisk stoffskiftehormonet svært bra i de første 4-5 årene, men så begynte det å gå nedover. Sakte men sikkert.

Etter 10 år, sa kroppen Stopp! - Jeg fikk binyretrøtthet, og plutselig ble det andre stoffskiftehormonet jeg tok (T3) veldig hardt mot hjertet mitt.
    Jeg holdt på å dø av hjerteflimmer pga. at cellene ikke ville slippe inn T3, og lot T3'et bli i blodbanen.

Dette ga meg en haug av symptomer, og mange der ute vil sikkert kjenne seg igjen når jeg sier at jeg ble; Stresset, fikk angst, hjertebank på nettene, var konstant urolig i kropp og sinn, hadde rask hvilepuls, m.m.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Hei Tussemaja

Blir du også testet for binyretretthet? Ellers råder jeg deg til å lese innlegget til Thomas spesielt tråd #5 :

Hei og takk for svar
    Tror ikke jeg er sjekket for binyretretthet?
    Men de symptomer som Thomas ramser opp har ikke jeg..
    Men jeg har visst anti Tg på 563. Aner ikke hva ref verdi er for det finner jeg ikke noen steder.
    Og dvs at transporten av hormon er svekket. (klarer ikke å finne noe info på nett om dette :()
    Klem Tussemaja

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste melding: 25-06-14, 15:44
  2. Legen sier jeg er OK
    Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 33
    Siste melding: 25-06-11, 07:16
  3. Legen min sier jeg er overdosert
    Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 58
    Siste melding: 17-03-10, 18:09
  4. Mitt stoffskifte var lavt...og prøvene var 2 år gamle
    Av snoopy i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 5
    Siste melding: 10-01-08, 12:47

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn