Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
21-01-12, 18:00 #11
Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
Hei

Ja, det nærmer seg tre mnd siden jeg kuttet ut Thyroid. Stoffskiftet mitt er fortsatt for lavt. Jeg har en tsh på rundt 10 og ft3 og ft4 nederst i referanseområet. Jeg begynner likevel ikke med stoffskiftehormoner igjen før jeg får tatt mer opprensking i magen. Har plager som legen mener stammer derfra (jeg tror det selv også). Tar jeg Thyroid nå får jeg bare overdoseringssymtomer som tidligere. Det er noe som "stresser" kroppen min (og det er ihht legen magen). Jeg har konstant hjertebank (noen ganger kraftig). Jeg vet det ikke skyldes angst eller nervøsitet.
Formen er vel egentlig stigende fortsatt. Er på ny soppkur og fortsetter med tarmskyllinger (min mage er nok ekstra gjenstridig). Merker det hjelper. Og så må jeg si at jeg har hatt flott effekt av glutamin (for å tette lekk tarm). Jeg er oppe i 5-6 gram daglig. Melkesyrefølelse i musklene, svie i øynene, oppsvulmet mage er symptomer som forsvant kort tid etter oppstart med glutamin. Mener også merke at hjertebanken ble mildere. Dessuten steg energien!
Jeg har fortsatt mange dårlige dager. De er først og fremst knyttet til syklusen min. Har løst de fleste problemene mine mht østrogendominans ved hjelp av økning av progesteronkrem-dosen. Nå er de største plagene knyttet til oppstart av mens, to dager rundt eggløsning, og andre dager der det "skjer" noe i forbindelse med syklusen min (eksemplevis dag 21 som alltid er en dårlig dag...). Formen min varierer dessuten ut fra tidspunkt på dagen. Morgen og formiddag er alltid dårligere. Er treg, distre og litt sløv. Blir liksom ikke meg selv før klokka har passert 13. Det er vel typisk for lavt stoffskifte ?
SEr nå fram til å bli bedre og kunne starte med stoffskiftehormoner igjen. Håper det lar seg gjøre snart. Stigende form gir meg ihvertfall håp!
Klem
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker