Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
19-01-12, 12:08 #17
Sv: Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
Jeg synes Vigdis, at det er relevante overvejelser...
Selv bryder jeg mig grundlæggende og generelt ikke om at hænge andre mennesker ud med navns nævnelse, og jeg mener, det kræver en meget høj grad af ansvarlighed, moral og etik at gøre det - og den oplever jeg, findes her.
Problemet er, som jeg ser det, at det er David mod Goliath - myggen mod elefanten, fordi disse læger er en del af et stort magtapparat, og når magten krænker menneskers liv og helbred og efterlader patienter syge, uden hjælpmuligheder og måske endda traumatiserede, er der brug for nogen, der taler magten midt imod!
Jeg tænkte videre over det i går, og i dag googlede jeg så på "læger" og "bedømmelse".
Det førte mig ind på siden bedømmelse.dk. Her kan man rent faktisk bedømme sin praktiserende læge.
Havde jeg kendt den mulighed, før jeg skiftede læge for ca. et år siden, ville jeg bestemt ikke have valgt denne klinik, som jeg da også hurtigt forlod igen - og det uanset, at jeg altid tager sådan noget med et gran salt. Det er vigtigt, tænker jeg, også at tænke selv og træffe personlige valg. Rygter kan netop let opstå, og en fjer bliver ofte til fem høns. Men 15 næsten enslydende bedømmelser ud af 17 stemmer overens med min erfaring:
http://www.bedoemmelse.dk/emner/laegerne-ryhavevej.html
Jeg bemærker imidlertid, at de har slettet alle personnavne sådan, et det er klinikken, der bliver bedømt og ikke den enkelte læge.
I et afsnit om jura, skriver bedømmelse.dk:
Jeg synes umiddelbart, at både positive og negative tilkendegivelser skal være offentligt tilgængelige, men tænker, om man evt. kunne gøre det sådan, at det er klinikker/afdelinger/lægehuse, der nævnes, undtaget de tilfælde, hvor lægerne selv træder offentligt frem?Juridiske retningslinier
Misbrug
Det er ikke tilladt at indgive bedømmelser der indeholder injurier, racistiske ytringer eller materiale som direkte eller indirekte kan skade og/eller påvirke Bedømmelse.dk i negativ retning. Det er ikke tilladt at benytte Bedømmelse.dk til at genere eller chikanere andre. Overtrædelse af ovennævnte kan medføre politianmeldelse.
Bedømmelser
Bedømmelse.dk påtager sig intet ansvar for brugernes ytringer og adfærd. Det påhviler de enkelte brugere at overholde gældende dansk lovgivning - herunder indbefattet injurie- og ophavsretslovgivning, samt straffelovens paragraf 266b om racisme. Overtrædelser vil om nødvendigt blive politianmeldt, samt medføre øjeblikkelig sletning af bedømmelserne. Bedømmelse.dk forbeholder sig rettet til uden varsel at kunne fjerne kategorier, emner, bedømmelser eller andre data.
Ansvarsfraskrivelse
Bedømmelse.dk eller personerne bag, kan på ingen måde gøres erstatningsansvarlig for de informationer som findes på websitet, uanset om disse informationer mod forventning skulle være ukorrekte. Bedømmelse.dk kan derfor ikke pålægges ansvar for skader eller tab, der direkte eller indirekte er pådraget på grundlag af de informationer som findes. Indholdet på Bedømmelse.dk er tiltænkt som generel brugerinformation og kan på ingen måde sidestilles med rådgivning. Bedømmelse.dk påtager sig intet ansvar for indholdet på andre websider der linkes til.
Ikke nogen enkel sag... Lægerne er også mennesker, men nogen må være patienternes stemme, afsløre, hvad der foregår, og tale magten midt imod. Hvordan kan det gøres?
Lignende tråder
-
Stop for anbefalinger af Balderklinikken!
Av Admin i forumet AdvarslerSvar: 43Siste melding: 25-10-15, 15:25 -
Fosamax - Advarsler i hopetall
Av Kevlin i forumet AdvarslerSvar: 14Siste melding: 11-11-14, 13:51 -
Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
Av camomilla i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 07-04-09, 16:02

Svar med sitat

Bokmerker