Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
10-01-12, 01:36 #1
Sv: Blodprøver: hhv Kortisol Salvia (spytt) vs Serum (blod)?
Det har jeg også... mistanker. Hvis man forestiller sig binyrene som en sæk vævet af div. bindevæv, hormonproducerende celler osv. - er 50% af "sækken" fyldt med kolesterol (råstof til et stort tal af alskens hormoner, binyrene producerer ud af kolesterol) og det andet 50% er fyldt med... ascorbinsyre dvs. C-vitamin. Binyrene er det organ/kirtel i kroppen, der forbruger mest ascorbinsyre. At du kan mærke forskellen mellem C-vitamin eller ikke - kan i dette tilfælde tolkes som at du lider af adrenal insufficiense.
Det kan ingen, specielt da det aldrig nogensinde vil hjælpe. Tværtimod, risikerer du enten at tage endnu mere på, eller udvikle decideret anorexi. Lavkalorie-kost slår simpelt hen stofskiftet ihjel, og konsekvent lavkalorie-kost får skjoldbruskkirtlen til at skrumpe. Det er irreversibelt.
Det er ikke din krop der har fået nok. Det er dine hormonkirtler, særlig binyrene, der giver op og ikke længere kan kompensere for energiunderskuddet. Prøv evt. at google efter Low T3 Syndrom ; adrenal exhaustion ; adrenal burnout, og se om du kan genkende noget der.
Hvad er din kost, og denne personlige træner, du nævner - hvilken kost/træning koncept vedkommende praktiserer? Hvem har sagt til dig, at bare du bare du bevæger dig "nok" og spiser (fedtfattigt, saltfattigt?) lavkalorie nok - vil du kunne kontrollere vægten?
Hvis du fortsætter (med dine lave cortisol-tal) med at spise for lidt og forkert, samt vedbliver du med at forcere træning - da kommer du til at rutche direkte ind i Addison's sygdom.
Hvilken lægehjælp får du? Får du nogen hjælp overhovedet? Får du medicin for noget?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
spytt kortisol nye prøver...hjelp?
Av tatanja i forumet BlodprøverSvar: 16Siste melding: 11-10-11, 10:08 -
Høy DHEA og lav kortisol spytt. Hva tyder dette på?
Av Cossie77 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 09-09-11, 11:11 -
spytt-kortisol
Av tatanja i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 17-06-11, 00:15 -
Fått målt kortisol i spytt
Av Dahlia i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 24-11-09, 07:34 -
Serum Kortisol på 400
Av RIGG i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 21-09-06, 21:29

Svar med sitat
Bokmerker