Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
09-01-12, 14:24 #1
Sv: Mangel på Thyrogen i 2011 og 2012 - hva da?
Men hva betyr dette i praksis? Jeg ble operert siste gang i desember 2010, med siste radiojod i januar 2011. Siden da har jeg ikke hatt noen kontroller utiver blodprøver hver 3.-4. mnd. Siden blodverdiene ser fine ut (Thyreoglobulin under 0,1) så er jeg ikke innkalt til noen scanning eller ultralyd. Det siste jeg hørt var at det var planlagt at jeg skulle ha en TSH-stimulert thyroglobulinmåling, men at den var utsatt inntil videre på grunn av mangel på Thyrogen. Dette var i august.
Siden det fortsatt er Thyrogen-mangel, så er vel min kontroll usatt på ubestemt tid. Jeg går ut fra at det er mulig å ta en slik TSH-stimulert test også etter seponering av Levaxin, men jeg hater tanken på en måneds sykemelding og alle plagene i den medisinfrie perioden. Er det verdt det? Skal jeg bare se det an og håpe på at thyrogen kommer på markedet igjen innen rimelig tid, eller hva? Finnes det alternativer? Thyrogen brukes vel også i forbindelse med scanning? Ultralyd går det vel an å ta uten thyrogen, men det har kanskje ingen hensikt fordi det bare er ett år siden operasjonen, og evt svulster vokser så sakte?
Jeg syns det er utrolig frustrerende å ikke får gjennomført denne kontrollen. Jeg opplever kontrollene som noen milepæler, det er en seier å legge dem bake seg og fortsatt kunne batrakte seg som frisk, og uten dem er det som om hele livet er på vent.
Lignende tråder
-
Kræftlægemiddel mangler i 2011 og forsinket til 2012
Av Mod i forumet Stoffskifteproblematikken i landsdekkende medierSvar: 16Siste melding: 07-08-12, 21:00 -
Intervju i KUNST PLUSS Nr 3. 2011
Av Ruth Roland i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 18-12-11, 08:28 -
Blodprøvesvar januar 2011 - forvirret
Av helgemann i forumet BlodprøverSvar: 29Siste melding: 22-01-11, 22:34 -
Vit B12 mangel, men ikke mangel på Instrict Factor?
Av sivcath i forumet B-vitaminerSvar: 4Siste melding: 27-05-05, 19:27

Svar med sitat

Bokmerker