Viser søkeresultater 1 til 10 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
Hybrid View
-
07-01-12, 10:24 #1
Sv: Dagboken til Vibeke S
Igjen takk til deg Anisa!
Jeg har faktisk en sånn boks med Super Enzymes. Har tatt den i en periode til middag, uten at jeg kunne merke noen stor forskjell, annet enn på julaften da vi spiste pinnekjøtt (sau) hvor jeg tok to piller og var overraskende bra i magen.
Jeg visste ikke at man kunne ta den til hvert måltid uten problem, så det kan jeg like godt prøve nå.
Jeg er enig med deg at jeg ikke må gå for et fettfattig kosthold, jeg har jo spist meg frisk fra insulinresitensen på dette kostholdet (mitt c-peptidnivå er gått ned fra 1300 til 430 på 4 år). Men det er uansett verdt å sjekke ut galleblæren og nå er jo legen i gang med blodprøver og henvisning til ultralyd. For om det er noe der, må det jo behandles på et eller annet vis. Jeg har ikke sånne typiske galleblæreanfall som ei venninne av meg har. Hun er bra når hun holder seg unna fett. Mens ei annen hadde veldig mye likt med meg nå med vondt i mellomgulvet, i ryggen mellom skulderbladene, høy puls og uro i kroppen. Hun hadde hundrevis av små og skarpe gallesteiner i blæren som hadde vært betent over mange år. Nå er den operert ut, og hun har det mye bedre.
Jeg var forøvrig hos legen på torsdag. Hadde en god time og han lyttet virkelig til meg. Han mener jeg ikke må begynne å jobbe for tidlig, men at jeg godt kan jobbe litt når jeg har overskudd. Så kanskje jeg begynner med 50% i februar, har jo en 100% fleksijobb så det går bra å styre dette helt selv. Ellers skal vi vente og se an hva spesialisten sier neste torsdag. Kjertelen er nå øm og hoven, og det presser på i halsen og nakken. Jeg er varm og urolig og sovner ikke før i tre-firetiden på natta. Men jeg er lanbgtfra så dårlig som jeg var i høst, og føler meg mye sterkere, så det blir spennende å høre hva de sier på torsdag. Legen mener at det bare tar så lang tid, og at det kommer til å svinge lenge før betennelsen dør ut. Mest sannsynlig blir kjertelen noe skadet og jeg får lavt. Dette er jo noe helt annet enn hva Aanderud sa til meg, hun mente jeg burde være frisk nå, så ikke vet jeg. Jeg vet i alle fall at det er jeg ikke, og at jeg rett og slett ikke tåler stress. Jeg har det ganske bra når jeg styrer dagen min selv, men selv den minste avtalen kan få pulsen til å fyke opp.
Det som er fint, er at om jeg er sliten henter jeg meg raskt inn igjen, og ikke over dager og uker som i høst. Så det går fremover! Jeg har tro på at denne våren blir min vår
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
07-01-12, 14:41 #2
Sv: Dagboken til Vibeke S
Kære VibekeS
Hvor er det dejligt at læse, at du er optimistisk!
Jeg tror på, at det går os bedre, når vi kan holde modet oppe.
Jeg vil bare dele med dig, at jeg de sidste måneder har haft mavegener, der minder om dine. Med tryk i øverste del af maven (lidt til venstre) og om i ryggen. Jeg kan ikke se en tydelig sammenhæng med, hvad jeg spiser, så jeg ved ikke, om det har med galden og fed mad at gøre.
Jeg har den sidste måned tage nogle urtedråber - Phytomin6 - som skulle virke styrkende på leveren, og jeg tror, det er dem, der har gjort, at jeg nu kun har netop disse mavesmerte nogle dage - og ikke alle. Måske det kan afhjælpe galdeproblemet at styrke leveren..? - men jeg er ikke ekspert på dette, ved kun hvad jeg selv har oplevet.
Håber du snart får det bedre!
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker