Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
06-01-12, 01:05 #1
Sv: Jeg har ingen medicin fået i over 2 år, fordi jeg har nægtet at tage mere Eltroxi
Der er indtil flere herinde, der føler sig intimideret af læger, mig selv inklusive. Jeg har virkelig rystet i bukserne for at gå nogen nye steder hen .... Man kender jo det helvede, man kommer fra, og det er vel altid noget
Jeg tog med min mor til speciallæge, da hun af nød havde skiftet til min thyroid uden at spørge om lov først - hun var simpelthen så syg, at der ikke var så meget at vælge imellem. Men altså, jeg tog med til ham der, og hun havde forklaret, hvor sød og empatisk han er etc., men jeg var simpelthen ved at s.... i mine bukser ved at skulle møde ham
Men min mor har ikke de her detaljer om brug af thyroid i hovedet, så ja, jeg tog med ... Og hun sagde bagefter, at hun blev helt ked af det, da hun så på mig, hvor bange jeg faktisk var. Men alting lykkedes og ingen sure miner, og nu er han så også min speciallæge, hvilket jo er en enorm lettelse.
Min vej til thyroid: Fandt orthomolekylær læge. Fik et år efter taget en masse blodprøver i anledning af nogle meget hævede lymfekirtler. Vikaren for lægen, der havde bestilt prøverne, blev forskrækket over mine stofskiftetal = anledning til at fortælle en masse. Hun var tæt på selv at skrive mig et par recepter men turde så ikke. Ville sende mig på sygehuset. Jeg sagde, at jeg aldrig mere tager på stofskifteafdelingen i Århus. Hun spurgte mig, hvor jeg så ville hen, og jeg fortalte om min mors endo som den eneste læge på det her felt, jeg havde /har tillid til = henvisning. Stor forbavselse på det fremmede sygehus, men til sidst kom jeg til og fik recepter og snart flere blodprøver. Jeg kan høre på denne læge, at han faktisk sætter sig ind i de her ting. Så jo, man kan godt, men vejen er lang.
Jeg vil foreslå dig at finde en læge, du føler, at du kan tale med. Hvis h*n ikke vil eller tør skrive thyroid ud, går du i et eller andet andet regi og finder en, der gør - men hav din egen i ryggen. Jeg har stadig lægens gode, faste vikar i ryggen men vil sgu nødigt møde min fastlæge
Men det er altså vigtigt i det lange løb, at man har en eller anden at støtte sig til, også selvom forummet er godt og har været intet mindre end livreddende for i hvert fald mit vedkommende. (REDIGERT: Det med, at lægen er vigtig, er nok mest, hvis man har gået syg længe og ikke været bevist om binyrer etc.; man kan sagtens finde folk herinde, der har og har haft det rigtig godt med at gå egne veje i langt højere grad, end fx jeg ... )
Jeg ser ikke min orthomolekylære læge længere. Jeg ville faktisk gerne, for jeg er sikker på, han kan en masse gode ting, og det ville være en genvej til en masse, som jeg selv må slide med at sætte mig ind i. Men jeg har helt enkelt ikke råd til den genvej! Havde jeg ikke fundet vej i det offentlige, måtte jeg ha valgt en skrabet model med bare konsultation og recepter, og det havde stadig været meget meget bedre end det, jeg måtte kæmpe mig igennem hver dag!!
Men de mange forskellige prøver og præparater, det er ikke en liga, jeg kan spille i.
Skifte gruppe - det er vel kun noget, almindelige mennesker gør, hvis de bor i et tyndt befolket område med et par dårlige læger ...? Jeg har aldrig overvejet det, i hvert fald. Men supplere sin fastlæge med en orthomolekylær er da ok
De allerfleste fastlæger ved jo alligevel dårligt nok hvad de skal stille op med folk, der har problemer med skjoldbruskkirtlen af nogen som helst art!
Nielsigne
Lignende tråder
-
Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!
Av Cirkeline i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 31Siste melding: 27-01-11, 12:14 -
En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 04-09-10, 22:53 -
Jeg er ikke bange for at tage thyroid.
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 13-05-10, 14:16 -
TSH 10 før diagnose!!! fordi Norge tilslutter seg BMJ Best practice!
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 1Siste melding: 29-11-09, 18:29 -
Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 13-05-07, 19:46

Svar med sitat
Bokmerker