Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
05-01-12, 12:41 #5
Sv: Jeg har ingen medicin fået i over 2 år, fordi jeg har nægtet at tage mere Eltroxi
Hej lisel

Du skriver at du tror du har hashimotos - du må da kunne blive ordentligt udredt? Hvilken begrundelse brugte lægen for, at du skulle på eltroxin? Blodprøver?
Får vitterligt snart spat af de danske læger, men du er desværre langt fra den eneste der er havnet i den klemme ...
Når det så er sagt ... hvis du ikke har fået medicinsk behandling af din stofskiftelidelse i to år vil jeg nødigt være (i) din krop - du kan i yderste konsekvens ende i myksødem koma. Jeg tog selv lignende tur og undlod at tage min eltroxin i 8 mdr. i 2003 - med efterfølgende gigantisk crash til følge. Ikke at jeg går op i TSH, men dengang blev den målt til 187. Jeg kunne slet ikke tænkte og måtte få en semesteropgave udsat i over et halvt år - jeg kunne ikke læse og heller ikke fordybe mig, og min omgangskreds har beskrevet mig som "som om du kravlede på væggene".
Måske virker det udadtil som ret energi-rigt, men egentlig er det jo bare hypofysen der er på overarbejde og desperat forsøger at kommunikere til skjoldbruskkirtlen om at producere mere hormon - og fordi denne ikke virker, ja så fortsætter denne proces - det er næppe særligt sundt i længden. Derfor synes jeg også som Nielsigne at det er dybt uansvarligt af din læge at afskrive dig. Men du er altså nødt til selv at gøre noget så, hvis du trænger til stofskiftehormoner - du kan altså ikke undvære dem. Og så i to år ...
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
Lignende tråder
-
Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!
Av Cirkeline i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 31Siste melding: 27-01-11, 12:14 -
En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 04-09-10, 22:53 -
Jeg er ikke bange for at tage thyroid.
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 13-05-10, 14:16 -
TSH 10 før diagnose!!! fordi Norge tilslutter seg BMJ Best practice!
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 1Siste melding: 29-11-09, 18:29 -
Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 13-05-07, 19:46

Svar med sitat
Bokmerker