Viser søkeresultater 681 til 690 av 954
-
05-01-12, 09:35 #681
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med noget af det, du spørger om Vigdis

Men jeg har lige set, at Teitelbaum netop har skrevet en artikel til sit nyhedsbrev om emnet.
Der er muligvis ikke noget nyt i det for dig, men i fald der skulle være det, får du lige linket her:
http://www.endfatigue.com/health_art...ment-tips.html
Lykke til!
-
05-01-12, 11:09 #682
Takk Luuna, skal lese den ordentlig og legge den i en mappe på maskinen min, tror nok at det kan være noen gode råd der

I dag hentet jeg Restasis på apoteket. Det er rene gullprisen, mer enn 1700 kroner for 14 dagers bruk
Jeg skal til øyelegen om 14 dager igjen, da skal vi se om det har skjedd noen bedring, så skriver han søknad om blå resept på Restasis. Ca 40 000 i året vil det koste.....
Så det sier seg jo selv, får jeg den ikke på blå resept, så kan jeg ikke bruke den. Da jeg googlet om blå resept og restasis, kom jeg over et forum for tørre øyne http://www.dryeyezone.com/.
Medisinen ligger på en oversikt hos Legeforeningen over preparater for tørre øyne på blå resept, så jeg antar at jeg bør få den på blå. Vi får se. På apoteket ba de meg ta vare på kvitteringen, det kan hende jeg kan få det refundert ved søknad. Huh, det er dyrt å være i ubalanse.... Vi er dyre i drift, jeg er rene Rolls Roycen....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-01-12, 12:11 #683
Wow det er vildt! 1700 kr.

Men ligemeget hvad, så er du da en guldbelagt Rolls Royce
Håber, det virker, og at du får din blå recept!
-
05-01-12, 13:51 #684
-
01-02-12, 08:48 #685
Vigdis?
Måske kunne du teste ekstra testosteron lige efter at du har trænet? "Smældet" (hos dig) efter for hård træning (hvad er "for hård" mon), kunne sagtens stamme fra, at det tager op til 48 timer, før testosteron-niveauer er genoprettet efter træning. Jo længere træning, jo længere tager det testosteronet at "komme sig", og hos dig, der i forvejen har for lidt, er det måske vejen frem?
Tillige med at huske altid at få lidt karber&protein lige efter træningen, da insulinet skyder i vejret så snart træningen er afsluttet. Det varer ca. ½ time (hos friske personer, hos hypothyroide kan det vare længere, eller meget længere) før det er normalt igen, hvis man altså ikke får lidt mad forinden. Det kan forhindre denne "specielle" træthed, der altid følger med for lavt blodsukker, efter at det overskydende insulin har tømt blodet/musklerne for glukose. Hvis insulin får noget at arbejde med straks efter, er der gode chancer at du kan slippe for at blive (for) træt efter træningen.

(Hormone de croissance betyder væksthormon. Catecholamines betyder adrenalin, noradrenalin)
Kilde til billedet: http://sportech.online.fr/spen_hrm.html• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-02-12, 09:19 #686
Takk for tilbakemelding, Anisa! Sist jeg målte, hadde jeg faktisk nivåer litt over det jeg bør, både på DHEA og testosteron, så jeg har senket dosen på begge to, bittelite grann nå.
Jeg er veldig forvirret over hva det er som skjer i kroppen min. Jeg veksler i perioder mellom å sove skikkelig tungt og nok, eller for lett og alt for få timer. Jeg føler meg utslitt, både fordi jeg sover for lite, men også av andre grunner jeg ikke helt får tak i. Jeg hadde tenkt å trene mandag, men orket ikke fordi jeg sov for lite og følte meg utslitt og tynnslitt, trente heller ikke i går, og kommer ikke til å trene i dag. Jeg opplever at dette søvnproblemet er en proses som skjer i kroppen. Jeg sover noen timer, og føler meg urolig, det blir som oftest umulig å sovne igjen. Det kjennes ut som om det er en kjemisk eller hormonell prosess som skjer inne i kroppen min. Men det handler heller ikke bare om trening, dette går jo ut over arbeidet mitt, og mitt sosiale liv. Enkelte dager klarer jeg ikke jobbe, klarer heller ikke gjøre for mye av andre aktiviteter. Alt er et ork. Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har for lav dose med thyroid, den veksler mellom 2.25-2.5 grain/140 - 155 mg. Tar jeg for mange dager med 2.5 grain, føles det ubehagelig.
Jeg jobber, det kan føles fint et par timer, så kjenner jeg at kreftene blir borte som sand mellom fingrene, jeg føler meg litt svimmel, og drømmer om å legge meg ned. Så må jeg bare gå fra jobben den dagen... en annen dag kan en full arbeidsdag gå veldig greit. Det er kort sagt store forskjeller fra dag til dag. En ting er at jeg kanskje må opprettholde en god dose med hydrokortison. Kanskje må jeg stå på 20 mg fast, og stressdosere litt mer enkelte dager? Jeg går jo hos en lege som vil at alt skal holdes lavt, han så nok helst at thyroiddosen var lavere også, men det fungerer ikke! Min tanke nå er at jeg skal eksperimentere med å holde meg på 20 mg. og også se litt på det med kveldsdosering av hc. Jeg har jo tidligere snakket om jeg mener at jeg har slitt med lave kortisolnivåer i flere perioder av livet mitt. Jeg lurer på om jeg er en av dem som kanskje må bruke hc resten av livet. Jeg forsøkte jo å gå ned på dose i sommer, og det straffet seg ettertrykkelig. Jeg merker jeg er enormt sårbar for stress, mye mer enn jeg var for noen år siden.
Jeg har begynt med GABA, jeg tar 1000 mg hver kveld nå, pluss litt over 100 mg Niacin, B6, samt melatonin, som jeg har tatt fast svært lenge. Jeg er spent på om GABA vil gjøre en forskjell, det er jo endel mennesker som har for lave nivåer av GABA, kanskje jeg er en av dem?
Kort sagt så opplever jeg at formen er dårligere nå enn den var en periode. Og frustrasjonen over å ikke bli bedre er merkbar. Etter mer enn to år med hydrokortison og snart tre år med thyroid synes jeg resultatene burde bli bedre. Med mindre det er helt andre årsaker som ligger bak? Jeg tenker at det kan være en virus, virus kan opptre på merkelige vis og slå deg ut i lang tid. Det kan være en annen autoimmun sykdom. Legen på Heggeli snakker om tarm, jeg kjenner jeg er litt lei av det sporet der nå, og vil heller tenke andre mulige veier.
Fastlegen min har sendt en rekvisisjon til sykehuset i nærheten, men jeg må innrømme at jeg tviler på om de vil finne ut noe. Jeg kjenner også stor ulyst med tanke på å komme ut for en type som kanskje er som den endoen jeg var hos for noen år siden, som ble så rasende fordi jeg brukte thyroid...• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
01-02-12, 12:24 #687
Har du fått sjekket ubalanser i signalstoffene dine hos D.S.?
-
01-02-12, 12:56 #688
Mener du det du har fått sjekket, kryptopyrroler og metilisering? I så fall er svaret nei. Men det står på lista nå over ting som bør ses på. Tenker også endel på LND, om det kan være en løsning der.
-
01-02-12, 14:55 #689
Ja det var det jeg tenkte på. Absolutt verdt å undersøke. Dette kan gi kontinuerlig belastning på binyrene. Jeg fikk ikke til å kutte ut Cortef før dette ble rettet opp. Lykke til!
-
01-02-12, 16:03 #690
takk skal du ha Dennis. Jeg tror det er på tide å utvide søket litt her i gården!
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35
Svar med sitat

Bokmerker