Viser søkeresultater 1 til 10 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
Threaded View
-
03-01-12, 12:57 #11
Sv: Dagboken til Vibeke S
Kan ikke huske, om jeg har skrevet det før, men et nyttigt tip kan godt tåle at blive gentaget: hver gang man mærker at stofskiftet stiger til højt, i perioder - har mange med højt eller skiftende stofskifte haft stor gavn af at tage 2-4 gram aminosyre carnitin pr dag, for at mildne symptomer på højt stofskifte. Du kan google hyperthyroidism carnitine.
Dem der har lavt stofskifte og allerede tager carnitin behøver ikke frygte at denne aminosyre vil få deres stofskifte til at falde yderligere. Carnitin afhjælper kun fortrinsvis de symptomer på både lavt og højt stofskifte, der har deres udspring i den generelle carnitin mangel - primær og systemisk, der er en ganske "normal" sekundær tilstand til begge yderpunkter af stofskiftesygdom. Selv dine maveproblemer kan være forårsaget af carnitin-mangel. Flere symptomer på carnitin-mangel her.
Højst relevant for os med lavt og højt stofskifte.
VibekeS. Der er en mulighed for, på forhånd at teste OM det er din galdeblære der er noget galt med. Fjern alle andre fedtstoffer end kokosolie fra din kost i en uge eller to, og hvis du oplever enten en bedring eller problemerne forsvinder helt, vil det indikere at du måske danner for lidt galde til at kostfedt i din mad kan fordøjes fuldstændig (eller anden årsag galde & fedtfordøjelse).
Grunden til at denne "test" er så effektiv er, at kokosolie er det eneste fedtstof, der fordøjes let i mavetarm, helt udenom galde/galdeblære. Kokosolie er sammensat meget tæt på de fedtstoffer der også findes i modermælken, og da babyer ikke har nogen galdefunktion til at begynde med, har naturen indrettet det, så den heller ikke er nødvendig i den første tid. Prøv. Måske kan det spare dig for nogle plagsomme undersøgelser senere?
De behandlinger der findes, såfremt det er galdeblæren der er i underfunktion er heller ikke uden forskellige praktiske gener der følger behandlingen, i hverdagen. Måske er løsningen at udelukke galde-følsomme fedtstoffer fra kosten?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14

Svar med sitat

Bokmerker