Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
Jeg er enig i prøvebehandling, men legen som setter igang med dette bør ha kunnskap eller vilje til å tilegne seg kunnskap om stoffskifte og følge opp pasienten. Binyrer bør sjekkes, pasienten må få korrekt (les: nok) dose og mulighet til å prøve det lenge nok. Det var etter prøvebehandling med Levaxin at mine binyrer (som sikkert var slitne i utgangspunktet) kræsjet. Og det var ingen hyggelig opplevelse:-)
Jeg er ikke helt enig, Dennis? Hvis prøvebehandlingen skulle gøre betinget af lægernes ekspertise på hypothyreose, eller motivationen til at tilegne sig relevant viden - bliver flertallet af de syge overladt til sygdommen forever and ever. Her var folk, der blev nægtet prøvebehandling selv ved TSH over 60!

"Prøvebehandling" er ikke kun til for patienten, men i allerhøjeste grad også til for lægen... I tiderne før Synthroid, Levaxin eller Eltroxin - var prøvebehandlingen med desiccated thyroid en ganske almindelig diagnose-metode, og vellykket endda. Jeg kan ikke se, at det skulle behøve at være anderledes i dag.

GIV FOLK PRØVEBEHANDLING, selv ved den mindste mistanke om skjoldbruskkirtel-relateret sygdom !