Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
29-12-11, 15:30 #8
Sv: Atrofi af skjoldbruskkirtlen pga. thyroid-mediciner?
Der er aldrig kommet en redelig kommentar på mine kildehenvisninger fra Hansen. Jeg tror ikke engang at Hansen har læst, endsige reflekteret over dem... Til gengæld lever denne, forummets gammeldags skrøne om at kirtlen skrumper af medicinsk behandling - fortsat i bedste velgående: "Jeg mener å ha lest at tilfører man levaxin etc så blir kjertelen over tid ødelagt og slutter å produsere noe som helst selv. Ergo jeg lurer på hvor lenge jeg kan gå på lav dose (teste om noen symptomer blir bedre med medisin, før jeg evnt bør stoppe opp om jeg ikke har noen effekt i fare for å ødelegge kjertelen)." Det er altså en FORBANDET skrøne, der har kostet hobetallet af syge mennesker chancen at genvinde helbredet!
Her kan jeg lige så godt citere mig selv, fra det svar jeg skrev i en anden tråd:
Problemet med denne vildledning er, at den er så fast forankret gennem rygtespredning, at ingen længere - ej heller lægerne - husker hvordan den er opstået. Jo. Kirtlen skrumper ved f.eks. autoimmune sygdomme, og af et HAV af andre årsager, men denne syge "logik" som har ført til at selv seriøse læger tror på denne dette fantasifoster bunder i lægernes ubændige tro på, at når man medicinerer - må det bare have en enten positiv eller negativ effekt. De kan ikke fatte, at selv om man bliver behandlet - kan de (af dem ukendte) processer, der fører til atrofi af kirtlen - fortsætte alligevel, og det behøver intet at have med at gøre, at man er i hormonbehandling.
Jeg kender folk, der havde en ikke-autoimmun hypothyreose og var på behandling med Eltroxin samfulde 25 år, før de gik over til Thyroid. Og hvad sker der så? Efter 3-4 år med Thyroid, begynder der komme tegn på, at deres restkirtel er i live. De er nødt til at begynde reducere medicindose og hen ad vejen tyder blodprøverne på, at deres kirtel producerer selv mere og mere hormon. Hvordan kan det gå til, når de ellers - iflg. skrønerne - ikke havde noget af kirtlen tilbage? Kender til en mand, der måtte reducere dose af Thyroid fra hele 9 grain, og ned til 1 - dvs. det rene "ingenting", og dette vel at mærke uden forskel (til det værre) i hans almen helsetilstand. Han lever i dag i bedste velgående på 0 medicin.
En ting er i hvert fald sikker som amen i kirken: man kan ikke undvære skjoldbruskkirtlens hormoner, så hvordan det kan gå til, at nogen kan overleve på så lidt medicin, eller 0 medicin (spørg f.eks. Rufus her på forummet), selv om de ellers var i hormonbehandling i årevis - hvis ikke fordi, at kirtlen kan altså ikke "bare" slås ihjel af hormonbehandlingen. Dør kirtlen under behandling med hormon-mediciner - dør den af andre årsager end hormonbehandling.
Det er i orden, ikke selv at ønske medicinsk behandling, men så må den beslutning tages på et korrekt grundlag.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
ARMOUR THYROID
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 20-09-05, 22:12

Svar med sitat

Bokmerker