Sitat Opprinnelig skrevet av Per Egil Hegge Vis post
Det har også vært drivkraften i at Thyreoideagruppen er opprettet, med Ingrid Norheim (Aker/red.) som en av initiativtakerne. Koren Dahll (Aker/red.) er vel også med på det, så vidt jeg vet.
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at da en norsk ven skrev til personer som driver dette forum om oprettelsen (i Norge) af en "uformel thyreoidea-gruppe af endokrinologer som tager disse sygdommer alvorligt" - har jeg taget en dyb indånding og straks begyndte jeg at håbe, at dette gode initiativ måske ville sprede sig også til Danmark.

Dette gode håb varede dog kun til jeg fandt Thyreoideagruppens hjemmeside: http://www.tyreoideagruppen.org og tro mig - hvis indholdet af hjemmesiden afspejler "gruppens" hensigter bag initiativet - da kunne denne gruppe lige så godt opløse sig selv den dag i dag, fordi intet jeg læste på hjemmesiden adskiller sig fra den sædvanlige praksis, norske og danske patienter behandles efter. I-n-t-e-t. Jeg har derfor (nu) meget svært ved at betragte oprettelsen af denne "gruppe" som andet end et smart marketingstræk begået af Nycomed, der ser ud til at betale regningerne.

Den faglige innovation er også svær at få øje på, når man læser om initiativtagerens, Ingrid Norheims offentlig optræden i emnet "hypothyreose" og Koren Dahlls opfattelse af behandling af samme, jeg har læst her i dag, peger i samme retning.

Så for mit vedkommende er håbet begravet og jeg har svært ved at opfatte Per Egil Hegges forventningsfulde omtale af "Thyreoideagruppen" som andet end resultat af en vildledning, han er blevet udsat for.

Set i dette lys, undrer det mig ikke det mindste, at....

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Så Aker har kurs for leger og advarer mot farlige thyroider?
Helvede fryser til is, før disse læger svigter.... Nycomed.

Hvis samme lægernes loyalitet var i stedet skjoldbruskkirtel-patienterne forundt, ville der ikke være en eneste, ulykkelig stofskiftepatient i hele den ganske Skandinavien!