Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Threaded View
-
20-12-11, 14:55 #1
Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Hei!
Jeg har tatt nye blodprøver etter ca 4 mndr på Thyroid-S. Disse ser slik ut:
fT4 = 31,7 (ref 9 - 24)
fT3 = 17,8 (ref 2,6 - 5,7)
TSH = > 0,01 ( ref 0,35 - 4,70)
TSH bryr jeg meg ikke noe om. Den har vært den samme siden jeg begynte med Levaxin i 2005, men fT3 og fT4? Jeg bør vel senke dosen? Jeg begynte for 4 mndr med 3 grain, men økte ganske fort til 4 grain og har gått på den dosen det meste av tiden.
Jeg har ingen overdosesymptomer annet enn diare - om det er et overdosesymptom? Kjenner ikke noe spesielt til hjertebank når jeg er i ro, men pulsen fyker opp ved trening. Bruker ikke pulsklokke lenger så jeg vet ikke hvor høy den er, men jeg blir veldig fort andpusten. Dette til tross for at jeg har trent mye i mange år. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette.
Jeg har ikke tatt stoffskifteprøver på over ett år så jeg vet jo ikke helt om disse høye prøvene skyldes Thyroid-S alene. I det hele tatt har jeg vært likgyldig til prøvetaking, men gjorde det nå på legens anmodning. Har ikke hørt fra han ennå om han synes dette er for høyt.
Takker for synspunkter.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Hvor lang tid tar det før thyroid tas opp i kroppen etter inntak?
Av Fanni i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-12-11, 13:46 -
Mine stoffskifteprøver - er de normale?
Av MissD i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 18-05-11, 18:37 -
Stemmer det at det ikke er vits å ta stoffskifteprøver...
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-04-08, 18:57 -
Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat

Bokmerker